رکوردشکنی تاریخی سون؛ بهترین گلزن آسیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

رکوردشکنی تاریخی سون؛ بهترین گلزن آسیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

سایت رسمی فوتبالی - صعود تاتنهام به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان با رکوردشکنی به یاد ماندنی هیونگ مین سون، بازیکن کره ای این تیم، همراه بود

به گزارش فوتبالی، تاتنهام موفق شد در یک دیدار جذاب و تماشایی و علیرغم شکست 4 - 3 برابر منچسترسیتی به لطف پیروزی در دیدار رفت و گل های زده در خانه حریف به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کند. اما این فقط قهرمان های قاره اروپا نبودند که در این شب تاریخسازی کردند. سون هیونگ مین در این دیدار به بهترین گلزن آسیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. سون 26 ساله حالا 12 گل در این رقابت ها به ثمر رسانده که یک گل بیشتر از رکوردار قبلی، ماکسیم شاتسیخ، بازیکن دیناموکیف است. به نظر می رسد که این شب برای این بازیکن اهل کره جنوبی بسیار خاص تر بوده است. اما با وجود این که سه گل او در دو بازی رفت و برگشت باعث صعود تاتنهام شد، سون در دیدار رفت نیمه نهایی برابر آژاکس غایب خواهد بود. کارت زردی که این بازیکن در دقیقه 48 دریافت کرد باعث شد که بازی بعدی را از دست بدهد. او که از این اتفاق بی خبر بود پس از بازی و توسط خبرنگار اسکای اسپرت از این موضوع مطلع شد و تنها با ناراحتی پاسخ داد که این موضوع را نمی دانسته است.

سون پس از بازی در جمع خبرنگاران گفت: " هرگز چیزی شبیه به این ندیده بودم. این بازی سخت و دیوانه کننده بود اما ما بسیار به هم تیمی های خود افتخار می کنم. این اتفاق دیوانه کننده بود! گاهی استفاده از کمک داور ویدیویی آزاردهنده است اما امروز از آن تشکر می کنیم. ما در کنار هم 90 دقیقه جنگیدیم. امشب شخصیتی باورنکردنی از خودمان به نمایش گذاشتیم و جنگیدیم. "

1070