حکم عجیب دادگاه: حق با لوانته است ولی بارسا محروم نمی شود!

حکم عجیب دادگاه: حق با لوانته است ولی بارسا محروم نمی شود!

سایت رسمی فوتبالی- خانم کارمن پرز، قاضی اسپانیایی رقابتهای فدراسیون فوتبال اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که بارسلونا در بازی رفت مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی اسپانیا ودر مصاف با لوانته مرتکب یک خلاف شده است.

استفاده غیرقانونی از خوان برانداریس، ملقب به چومی در دیداری که در روز 10 ژانویه برگزار شده بود، خلافی است که بارسایی ها دراین بازی مرتکب شدند. بعد از اتمام آن بازی بود که مدیران لوانته از باشگاه بارسلونا به خاطر استفاده از چومی در ترکیبشان شکایت کردند. 

ماجرا از این قرار بود که چومی، بازیکن تیم پایه ای بارسلونا که در مصاف با لوانته در جام حذفی تیمش را همراهی می کرد، با محرومیت در لیگ دسته دوم بی مواجه بود و از آنجا که محرومیتش در این دسته را پشت سرنگذاشته بود، مدیران لوانته نسبت به حضور او در ترکیب تیم والورده شکایت داشتند.

قاضی این پرونده اعلام کرده که طبق بند 76 کدهای انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، استفاده از چومی درترکیب تیم بارسلونا غلط بوده ولی درعین حال محرومیتی برای باشگاه بارسا درنظر نگرفته است. دلیل آن هم این است که باشگاه لوانته دیرتر از موعد شکایتش دراین باره را ارائه کرده است.

درعین حال جریمه ای هم برای باشگاه بارسلونا درنظر گرفته نشده است. طبق بند 76.2 کدهای انضباطی، درصورتی که محرومیتی درنظر گرفته نشود، جریمه ای هم در کار نخواهد بود. البته قاضی این فرصت را برای باشگاه لوانته قائل شده که تا ده روز آینده نسبت به این حکم درخواست فرجام خواهی کند.

البته مدیران لوانته اعلام کرده اند تا نسبت به این حکم درخواست فرجام خواهی خواهند داشت و خواهان جریمه شدن باشگاه کاتالان هستند.

6363