گزارش ویژه/ پرسپولیس، آتش زیر خاکستر؛ سکوت فعلا شکسته نمی شود!

گزارش ویژه/ پرسپولیس، آتش زیر خاکستر؛ سکوت فعلا شکسته نمی شود!

وب سایت رسمی فوتبالی- در حالیکه شاگردان برانکو ایوانکوویچ در آستانه سومین قهرمانی پشت سر هم قرار دارند، خبرها حاکی از آن است که بازیکنان پرسپولیس از دریافتی‌های خود رضایت ندارند.

به گزارش فوتبالی، مصاحبه بازیکنان پرسپولیس علیه هیئت مدیره در بازیهای گذشته این تیم نشان می دهد که بازیکنان به مواردی اعتراض دارند. 

خبرها حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس در یک اقدام قابل توجه تمام پاداش‌هایی که بابت فینالیست شدن تیمش در لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان خود پرداخت کرد را در قرارداد بازیکنان نیاورده است تا در شرایط فعلی دچار مشکل شود. 

ماجرا از این قرار است که حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس، در قول و قرار هایی که با بازیکنان اسمی پرسپولیس داشت به آنها قول داده بود اگر راهی فینال آسیا شوند بخش قابل توجهی از پاداش کنفدراسیون آسیا (که حدود دو میلیون دلار بود) را بین آنها تقسیم خواهد کرد. آن هم در شرایطی که مبلغی از قراردادشان کم نشود. او حتی این موضوع را در هیئت مدیره مطرح و مصوب کرد تا بعد از رفتنش هم جانشین او مجبور به این کار شود.

عرب هم ناگزیر بعد از روی کار آمدن مجبور شد پاداش‌های قابل توجهی را به سرخپوشان پرداخت کند (تقریبا نفری 300 میلیون تومان به بازیکنان اصلی) البته این پرداخت در شرایطی صورت گرفت که این مبالغ از قرارداد آنها کم نشود. در واقع پرداختی هایی که اخیرا (نیم فصل) به سرخپوشان پرداخت شد هیچ ارتباطی به قرارداد آنها نداشت و از این‌رو باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته پرداختی قرارداد بازیکنانش را به 50 درصد هم برساند. این در شرایطی است که کل پول پاداش فینالیست شدن پرسپولیس هم تا الان خرج شده است.

بعد از بازی پرسپولیس با الاهلی، شجاع خلیل‌زاده با هماهنگی سید جلال به عدم پرداختی باشگاه و 50 درصدی نشدن دریافتی‌های‌شان اعتراض کرد و این موضوع خیلی به مذاق مسئولان باشگاه پرسپولیس خوش نیامد. در شرایطی که این باشگاه در پرداخت طلب سنگین برانکو دست خالی مانده و 11 ماه حقوق برانکو پرداخت نشده است، بازیکنان پرسپولیس هم خواهان مطالبات‌شان هستند. با توجه به اینکه پرسپولیس در کورس قهرمانی است و 5 امتیاز با تراکتورسازی و 7 امتیاز با استقلال و سپاهان فاصله دارد، هرگونه اعتراض و اعتصاب ممکن است به ضرر آنها تمام شود. اما مطمئنا بازیکنان کم کم سکوتشان را می شکنند. سید جلال حسینی گفته بود که به خاطر هواداران پرسپولیس، بازیکنان از دل و جان مایه می گذارند اما کاسه صبر آنها مطمئنا یک روز سرریز می شود.

1984