هدیه 100 میلیون یورویی مالک رن برای بازسازی کلیسای نوتردام

هدیه 100 میلیون یورویی مالک رن برای بازسازی کلیسای نوتردام

سایت رسمی فوتبالی – فرانسوا انری پینال، یکی از ثروتمندترین مردان دنیا و سهامدار اصلی باشگاه رن فرانسه، مبلغ 100 میلیون یورو را برای بازسازی کلیسای نوتردام پاریس اهدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، او که همسر سلما هایک بازیگر سرشناس مکزیکی هم هست، یکی از اولین کسانی است که برای بازسازی کلیسای معروف شهر پاریس دست به کار شده است. 

ناتالی بوی دلاتور، رئیس اتحادیه فوتبال حرفه ای فرانسه اعلام کرد که مقامات فوتبال فرانسه آماده اند تا برای بازسازی کلیسای نوتردام پاریس واردعمل شوند.


عصر روز دوشنبه بود که خبرآتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس که یکی از کلیساهای بزرگ و معروف قاره اروپاست، منتشر شد و در پی این آتش سوزی، آسیبهای زیادی به این کلیسای زیبا وارد شده است.

خانم بوی دلاتور اعلام کرد:« باشگاه های فوتبال فرانسوی برای بازسازی این کلیسا که بخشی از میراث فرانسه است اعلام آمادگی کرده اند. ما با کمک چهره های سرشناس فوتبال فرانسه دراین زمینه همکاری خواهیم کرد. این اتفاق تلخی است که همه ما را متاثر کرده.»


البته او رقم دقیقی که از سوی جامعه فوتبالی فرانسه برای کمک به بازسازی این کلیسا درنظر گرفته شده را اعلام نکرد ولی طبق گزارشهای مختلف فرانسوا انری پینال، رئیس باشگاه رن فرانسه و همسر سلما هایک بازیگر معروف مکزیکی، 100 میلیون یورو برای بازسازی این کلیسای زیبا اهدا کرده است.

مدیران باشگاه پاری سن ژرمن هم قول کمکهای مالی برای بازسازی نوتردام را داده اند

6363