دفاعیه علیاری: شرافتم را به پول نمی‏‎فروشم

دفاعیه علیاری: شرافتم را به پول نمی‏‎فروشم

وبسایت رسمی فوتبالی - مدافع سایپا به هجمه‌ها علیه او درباره تبانی برابر پرسپولیس واکنش نشان داده و می‌گوید اگر استقلالی‌ها می‌توانستند باید دربی را می‌بردند. بخشهای مهم گفتگوی سایت ورزش سه با رضا علیاری را برایتان گلچین کرده‎ایم:

* حرف‌هایی که درباره تبانی زده می‌شود، قشنگ نیست؛ به شخصه برابر هر تیمی نمی‌خواهم که آبروی خودم را ببرم؛ قبول دارم که روی گل سوم اشتباه کردم ولی همه مدافعان دنیا هم اشتباه می‌کنند؛ حرف‌هایی که از دیشب به ما می‌زنند قشنگ نیست؛ روی اشتباه خودمان باختیم و این موضوع را قبول داریم، اما پرسپولیس هم برای کورس قهرمانی می‌خواست برنده شود؛ همه می‌دانند که زورمان نمی‌رسید ولی برای مساوی و شرافت خودمان به میدان آمده بودیم ولی آن اتفاقات افتاد و خیلی برای ما خوشایند نبود.

* مدام به من می‌گویند پرسپولیسی هستی؛ من نه استقلالی بودم، نه پرسپولیسی؛ دیروز اولین بازی‌ام در ۲۵ مسابقه این فصل بود که اشتباه کردم و آن هم فقط یک اشتباه روی گل سوم بود، اما روی گل دوم مقصر نبودم و اصلا به من ارتباطی نداشت؛ گل دوم در شلوغی محوطه جریمه ما زده شد و من روی خط بودم؛ شوتی که علیپور زد، اول به پای مدافع ما برخورد داشت و بعد از تغییر مسیر تبدیل به گل شد؛ من و دروازه‌بان اصلا نتوانستیم مسیر توپ را تشخیص دهیم چون قطعا اگر توپ را می‌دیدم، با تکل از روی خط درمی‌آوردم.

* روی گل سوم مقصر بودم و اشتباهم را قبول کردم، اما بحث تبانی واقعا زشت است؛ در گل سوم پرسپولیس آمدم توپ را استپ کنم، اما توپ را رو به عقب دادم که همان منجر به گل شد، اما اینکه می‌گویند در گل دوم هم مقصر هستم، اصلا درست نیست؛ اصلا بجز من اگر توپ قابل مهار بود، فلاح‌زاده توپ را می‌دید و می‌گرفت؛ شوت علیپور همان اول به مدافع ما برخورد کرد و تغییر مسیر داد؛ این حرف‌ها راجع به تبانی جالب نیست؛ ما که شرافت خودمان را به این مسائل نمی‌فروشیم؛ یک عده تماشاگر استقلال حرف‌هایی به من زدند که لیاقت خودشان است؛ در اینستاگرام همه چیز را خراب کرده و بستری فراهم آورده که همه به راحتی علیه ما فحاشی کنند؛ واقعا برای ما چه فرقی می‌کند که پرسپولیس قهرمان شود یا استقلال، تراکتورسازی یا سپاهان؟ ؛ به ما چه می‌رسد؟

* پس از بازی همینطور روی سرم ریختند و فحاشی کردند که این کار واقعا عجیب است؛ اگر رقابت قهرمانی بین آنهاست(استقلال و پرسپولیس)، دربی را می‌بردند؛ قهرمانی دست خودشان قرار داشت، اما واقعا بضاعت ما همان بود که دیدید؛ وضعیت ما طوری نیست که بتوانیم استقلال یا پرسپولیس را در آزادی ببریم؛ استقلال هم اگر مقابل ما از موقعیت‌ها استفاده  می‌کرد، برنده می‌شد ولی آنها نتوانستند؛ امیدوار هستم هر تیمی حقش است، قهرمان شود.

* به من فحش می‌دهند و می‌گویند پول گرفتی؛ مگر فروختن شرافت به فوتبال چقدر ارزش دارد؟ اصلا من برابر تیمی(پرسپولیس) که هیچ عرقی به آن ندارم و در آن بازی نکردم، چرا باید چنین کاری انجام دهم؟ چه فکری می‌کنند درباره من اینطور حرف می‌زنند؟ اگر زورشان می‌رسید، بازی دربی را می‌بردند؛ نتیجه گرفتن پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان و ... چه ارتباطی با ما دارد؟

* مگر من قهرمانی را از استقلال گرفتم؟ ۵ بازی تا پایان فصل مانده و می‌توانند نتیجه بگیرند؛ دیواری کوتاه‌تر از رضا علیاری پیدا نکردند؟ مگر فروزان دوست داشت اشتباه کند که حالا نمی‌تواند به تبریز برود؟ بدانید که فوتبالیست شرافت خود را نمی فروشد.

1984