پاتوسی: در صحنه گل از ته قلبم برای هواداران خوشحال بودم

پاتوسی: در صحنه گل از ته قلبم برای هواداران خوشحال بودم

وب سایت رسمی فوتبالی- آیاندا پاتوسی ستاره این روزهای استقلال از خوشحالیش برای شاد بودن هواداران پس از گلزنی مقابل سپاهان صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، هافبك ‌هجومی ‌استقلال ‌که ‌در ‌نيم ‌فصل ‌از ‌تيم"کيپ‌تاون‌سيتی" آفريقای جنوبی ‌به ‌ايران ‌و ‌استقلال ‌پيوسته ‌به ‌گفته ‌کارشناسان ‌بهترين ‌خارجی ‌حال‌ حاضر ‌ليگ ‌برتر ‌است.‌ پيش ‌از ‌اين ‌خيليی ها‌ کی‌روش‌ استنلی را ‌با ‌اين‌ مختصات ‌بهترين ‌خارجی ‌ليگ ‌می ‌پنداشتند ‌ولی ‌حالا‌ پاتوسی ‌حسابی ‌در‌ بورس ‌است.‌ پاتوسی ‌در ‌حال ‌حاضر ‌با ‌4‌گل ‌زده ‌در ‌ليگ ‌برتر ‌از ‌مجموع‌8‌ ديداری ‌که ‌برای ‌استقلال ‌به ‌ميدان ‌رفته ‌به ‌طور ‌تقريبی ‌هر ‌بازی نيم‌گل‌ زده را ‌به ‌نام ‌خود ‌ثبت ‌کرده ‌است ‌در ‌حالی ‌که ‌کی‌روش ‌استنلی ‌هم ‌با‌12  گل ‌زده ‌در ‌21‌بازی ‌اين ‌فصل ‌آماری ‌مشابه ‌را ‌از ‌خود ‌برجا ‌گذاشته ‌است. ‌البته‌ پاتوسی ‌در ‌اولين ‌بازی ‌اش ‌تنها ‌يک ‌نيمه ‌برای ‌استقلال ‌به ‌ميدان ‌رفت ‌و ‌در‌ ديدارهای ‌دوم ‌و ‌سوم ‌به ‌ترتيب ‌80‌و‌85‌ دقيقه ‌در ‌زمين ‌حضور ‌داشت ‌ولی‌ کی ‌روش ‌استنلی ‌غير ‌از ‌يك ‌بازی ‌برابر ‌سپيدرود ‌رشت ‌در ‌دور ‌رفت ‌که‌ 69 دقيقه ‌در ‌ميدان ‌حضور ‌داشت،‌ در ‌ساير ‌مسابقات ‌فيکس ‌بازی ‌کرده ‌است.‌ پاتوسی ‌در ‌ديدار ‌با ‌سپاهان ‌مهم‌ترين ‌گل ‌اين ‌فصل ‌خود ‌را ‌به ‌ثمر ‌رساند‌ چرا که  ‌گل‌های ‌قبلی ‌او ‌در ‌اين ‌نيم ‌فصل ‌به ‌ترتيب ‌مقابل ‌پارس ‌جنوبی ‌جم‌ 2‌-صفر،‌ذوب‌آهن‌ 3‌-صفر(‌و ‌فولاد ‌خوزستان‌) يك-3‌ در ‌شرايطی ‌به‌ ثمر ‌رسيده ‌که ‌هيچ ‌يك‌3‌ امتيازی ‌نبود.‌ گل ‌پاتوسی ‌در ‌اصفهان ‌نه ‌تنها‌ 3‌ امتياز ‌حساس ‌مقابل ‌يکی ‌از ‌رقبای ‌صدر ‌جدولی ‌استقلال ‌را ‌به ‌حساب ‌تيمش‌ واريز ‌کرد ‌بلکه ‌اين ‌تيم ‌را ‌بار ‌ديگر ‌به ‌جمع ‌مدعيان ‌قهرمانی ‌برگرداند. ‌آياندا‌ درباره ‌گلی ‌که ‌در ‌دقيقه‌97‌ بازی ‌برای ‌تيمش ‌زد ‌حرف ‌زد ‌و ‌از ‌آينده ‌روشنی‌ که ‌برای ‌تيمش ‌ترسيم ‌شده ‌ابراز ‌خوشحالی ‌کرد.‌

بازی ‌چطور ‌بود؟
از تهران که برای دیدار با سپاهان راه می افتادیم روی بازی زوم کرده بودیم. می دانستیم یک بازی 6 امتیازی در پیش داریم که اگر برنده شویم علاوه بر گرفتن ۳ امتیاز یکی از رقبای بالای جدولی مان را هم متوقف کرده ایم. برای همین هم در روزهای قبل تمرینات زیادی داشتیم که همگی روی مباحث تاکتیکی حریف تنظیم شده بود.

‌حريف ‌را ‌خوب ‌می ‌شناختی؟

از کادر فنی و بازیکنان تیم شنیده بودم که تیمی خوب روبه روی مان است. فیلم بازيیرفت را هم دیده بودم و تا توانستم روی این دیدار تمرکز کردم. البته این عادت همیشگی ام است و اتفاق جدیدی برایم محسوب نمی شود.

‌بازی ‌را ‌خيلی ‌خوب ‌شروع ‌کرديد ‌ولی ‌کم‌کم ‌از ‌آن ‌التهاب‌ افتاديد؟
طبیعی بود که ما برای گلزنی به زمین رفتیم. سپاهان در خانه خودش بازی می کرد و اگر می خواستیم تدافعی کار کنیم آنها روز سختی برايمان تدارک می دیدند. البته ما چند شانس خوب هم در همان دقایق ابتدایی داشتیم ولی در کل باید بگویم سپاهان هم تیم خیلی خوبی بود. آنها هافبک های خیلی خوبی داشتند. پیش از بازی درباره شان می دانستم ولی در زمین بیشتر متوجه این موضوع شدم.

‌از ‌اينکه ‌اين ‌روزها ‌همه ‌تو ‌را ‌ستاره ‌استقلال ‌خطاب ‌می ‌کنند،‌ چه ‌حالی ‌داری؟
طبیعی است از این بابت خیلی خوشحالم. این به من امید و انرژی می دهد که بیش از پیش تلاش کنم. فقط می توانم بگویم از این همه احساس ممنونم و دوست دارم باز هم کاری کنم که طرفداران استقلال خوشحال شوند.

در ‌دقايق ‌پايانی ‌خيلی ‌انرژی ‌گذاشتيد!‌ دليلش ‌گل ‌مردود‌ شده‌تان ‌بود؟
ما می دانستیم باید به تصمیمات داور احترام بگذاریم. براي همین هم وقتی گل علی کریمی مردود اعلام شد کسی اعتراض نکرد در عوض تصمیم گرفتیم بار دیگر دروازه سپاهان را باز کنیم. اتفاقاً وقتی یک شی درون زمین افتاد فرصت خوبي به ما داد که بیشتر وقت داشته باشیم تا سپاهان را تحت فشار بگذاریم. باید بگویم گلی که من زدم حاصل تلاش همه نفرات تیم بود. در این دیدار همه زحمت کشیدند و اینکه زحمات هم تیمی هایم دیده نشود بی انصافی است. واقعاً همه زحمت کشیدند.

چه ‌شد ‌که ‌يك ‌تنه ‌به ‌قلب ‌دفاع ‌سپاهان ‌زدی ‌و ‌گلت ‌را ‌به ‌ثمر‌ رساندی؟
پاس خوبی به من رسید و وقتی دیدم فضا برای نفوذ دارم به تو زدم و بعد هم یک لحظه دروازه بان را دیدم که زاویه را تنگ کرده و توپ را زدم. خدا را شکر می کنم که توپم به تیر نخورد و بیرون نرفت. ما به این برد نیاز داشتیم و برای همین خیلی تلاش کردیم و دلیل آن همه شادی بعد از گل هم همین بود.

‌چه ‌حالی ‌داشتی؟
خیلی خوشحال بودم. گلم ۳ امتیازی بود و فکر می کنم این گلم در این فصل بهترین و اثرگذارترین گلی بود که زدم. واقعاً در لحظه گل نمی دانستم چه کار می کنم و فقط سمت طرفداران مان رفتم که سر از پا نمی شناختند. از ته قلبم برای همه شان خوشحال بودم. امیدوارم این نتایج در دیدارهای بعدی هم رقم بخورد.

4344