مورینیو: مک تامینی مثل یک سگ وحشی مسی وبارسا را مهار کرد

مورینیو: مک تامینی مثل یک سگ وحشی مسی وبارسا را مهار کرد

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی سابق منچستریونایتد در صحبت هایی به تحلیل عملکرد شاگردان سابقش مقابل بارسلونا در دیدار دوتیم در ورزشگاه اولدترافورد پرداخته است. آقای خاص براین باور است که اسکات مک تامینی مهره ای بود که توانست لیونل مسی را مهار کرده و او را ساکت و بی خطر نگه دارد.

بارسلونا در بازی چهارشنبه شب نهایتا موفق شد تا به لطف تک گل لوئیس سوارز با برد 0-1 اولدترافورد را ترک کند. با وجود آنکه آنها توانستند یک بار دروازه یونایتد را باز کنند ولی یونایتدی ها به خوبی مانع از درخشش بازیکنان بارسا شده بودند و نگذاشتند که آنها بیش از یک گل به ثمر برسانند و در مهار بازیکنانی مثل لیونل مسی، لوئیس سوارز و فیلیپه کوتینیو موفق ظاهر شده بودند.


به گزارش فوتبالی، ژوزه مورینیو سرمربی سابق شیاطین سرخ براین باور است که مسئول اصلی عملکرد خوب یونایتد، اسکات مک تامینی بوده است. مورینیو در گفتگو با راشا تودی دراین باره گفت:« چهارشنبه شب، بارسا آن بارسای همیشگی نبود. من فکر می کنم یونایتد یک بازیکن داشت که دلیل اصلی مهار بارسا بود. به نظر من اسکات مک تامینی در خط میانی دقیقا همانطوری کار کرد که من از او می خواستم. سوء برداشت نشود، این عبارت را از بعد مثبت به کار می برم..اما او مثل یک سگ عصبانی در زمین حضورداشت. او از کسی نمی ترسید. من برایش احترام زیادی قائلم. مک تامینی با قدرتی بالا بازیکنان حریف را به شدت پرس می کرد و منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار داده بود. او با پرسهای مقتدرانه اش مشکلات زیادی برای بارسلونا در بازی سازی ایجاد کرده بود .»

مورینیو البته تنها کسی نبود که به تمجید از عملکرد مک تامینی دربازی با بارسا پرداخت و در پایان بازی اوله گونار سولسشر سرمربی یونایتد هم درپایان بازی با بارسا در مورد او گفته بود:« مک تامینی هربار که ببازی می کند، در حال پیشرفت است. او هرروز با روحیه ای فوق العاده به تمرینات تیم می آید و در هربازی که برای تیم انجام می دهد، بهتر و بهتر می شود. دراین بازی مجبور بودیم تا سرعت بازی را بگیریم. سه بازیکن خط میانی تیم ما خیلی خوب کار کردند.»

6363