نبرد نایکی و آدیداس برای کسب اسپانسری لیورپول

نبرد نایکی و آدیداس برای کسب اسپانسری لیورپول

سایت رسمی فوتبالی- مدیران باشگاه لیورپول این روزها در جستجوی اسپانسر جدیدی برای باشگاهشان هستند. آنها در سال 2012 قراردادی اسپانسری با برند نیو بالانس به امضا رساندند و این قرارداد در سال 2020 به پایان خواهد رسید و سران قرمزها قصد تمدید این قرارداد را ندارند. از همین رو آنها مذاکراتی را با مدیران ارشد دو کمپانی نایکی و آدیداس داشته اند.

به گزارش فوتبالی، مدیران ارشد این دو برند تولید لباس ورزشی تمایل زیادی دارند تا به عنوان اسپانسر باشگاه لیورپول شاخته شوند و از همین رو پیشنهادهای وسوسه کننده ای به مسئولان لیورپول داده اند؛  ارقام پیشنهادی برای قبول اسپانسری لیورپول، حتی از رقم قرارداد منچستریونایتد هم بیشتر است وبه آنها امضای قراردادی 800 میلیون یورویی پیشنهاد شده است. این درحالی  است که درحال حاضر یونایتد تیمی است که بیشترین درآمد را از اسپانسرهایش در بین سایر تیمهای لیگ برتر دارد.

منچسترسیتی اخیرا قراردادی را با اسپانسر جدیدش برند پوما به امضا رساند که ارزش این قرارداد بلند مدت 750 میلیون یورو است (دریافت هرفصل 75 میلیون یورو) و رکورد فعلی در اختیار باشگاه منچستریونایتد است که با امضای قراردادی 800 میلیون یورویی، آنها فصلی 85 میلیون یورو از اسپانسرشان دریافت می کنند.

 البته باشگاه هایی که بیشترین پولها را از اسپانسرهایشان دریافت می کنند، درلالیگا حضور دارند؛ بارسلونا و رئال مادرید دو باشگاهی هستند که درحال حاضر بیشترین پولها را از اسپانسرهایشان می گیرند. بارسلونا قراردادی بیش از 1 میلیارد یورویی با کمپانی نایکی امضا کرده و هر فصل 115 میلیون یورو از این کمپانی می گیرد و رئال مادرید هر فصل 113 میلیون یورو از آدیداس، اسپانسر آلمانی اش دریافت می کند.

 

 6363