توهین نژادپرستانه و ناپسند هواداران چلسی به صلاح: او بمب گذار است

توهین نژادپرستانه و ناپسند هواداران چلسی به صلاح:  او بمب گذار است

سایت رسمی فوتبالی- چلسی پنجشنبه شب موفق شد تا در دیدارش در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی یگ اروپا با نتیجه 1-0 از سد اسلاویا پراگ عبور کند. اما این برد دلنشین با رفتار ناپسند برخی از هواداران این تیم قبل از شروع مسابقه، به تلخی گرائید. 

به گزارش فوتبالی و طبق آنچه در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته، گروهی از هواداران چلسی، ترانه ای نژادپرستانه را علیه محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول سردادند و او را با یک بمب گذار تروریستی که مسئولیت انفجار اماکن مختلف را برعهده می گیرد مقایسه کردند.

این ترانه با ریتم ترانه "سپتامبر" گروه Eart,wind and fire ساخته شده و هواداران چلسی در این ترانه می خواندند:«صلاح بمب گذار است؛ صلاح بمب گذار است.» که شعاری نژادپرستانه و تلخ بود.  

چلسی پنجشنبه شب در بازی رفت دور  یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا در کشور چک به مصاف اسلاویا پراگ رفته بود و حدود 1000 نفر از هواداران این تیم در ورزشگاه پراگ حضور داشتند و برخی از این هواداران درحالی چنین شعاری را علیه صلاح سردادند که او مدتی بازیکن چلسی بود.


لیورپول روز یکشنبه در لیگ برتر به مصاف چلسی خواهد رفت و احتمالا این شعارهای تقبیح آمیز نوعی استقبال هواداران چلسی از این بازیکن مصری بوده است. 

پس از آن بود که انجمن «اخراجش کنید» که فعالیت گسترده ای در زمینه مبارزه با نژادپرستی درفوتبال دارد، بیانیه ای دراین رابطه منتشر کرد:«ما هوادارانی این چنین در هیچ جایگاهی نزدیک به ورزش مان نمی خواهیم. ما با مدیران چلسی تماس خواهیم گرفت تا افرادی که این کار را انجام دادند شناسایی شوند؛ این افراد باید هرچه سریعتر مشخص شده و تنبیه شوند.»

کمی بعد باشگاه چلسی هم در واکنش به ترانه نژادپرستانه برخی از هوادارانش با انتشار بیانیه ای رفتار آنها را تقبیح کرده است:« باشگاه چلسی براین باور است که هر نوع رفتار تبعیض آمیز غیرعادی است و با شناسایی افرادی که این رفتارها را انجام دادند، با آنها برخوردی جدی خواهد شد. این افراد برای اکثر هواداران چلسی شرم آور هستند و هواداران ما حضور چنین افرادی را برنمی تابند.»

6363