طرح فدراسیون اسپانیا برای تغییرات اساسی در بازیهای جام حذفی و سوپرکاپ

طرح فدراسیون اسپانیا برای تغییرات اساسی در بازیهای جام حذفی و سوپرکاپ

سایت رسمی فوتبالی-  لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، از اعضای کادر مدیریتی فدراسیون خواسته تا درمورد طرح و برنامه های مدنظر او برای اعمال تغییراتی درساختار سوپرکاپ اسپانیا و جام حذفی این کشور اظهارنظر کنند.

او درنظر دارد تا سوپرکاپ اسپانیا را با مدل جدیدی دنبال کند و بدین ترتیب در سالهای آتی، ساختار این تورنمنت، به صورت «فاینال 4»  خواهد بود که در ماه ژآنویه در خارج از خاک اسپانیا برگزار خواهد شد.

ایده رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا برای جام حذفی این کشور هم بدین ترتیب است که بازیها تا مرحله نیمه نهایی، به صورت تک بازی و در خانه تیم ضعیف تر برگزار شود و از مرحله نیمه نهایی به بعد دیدارها به صورت دو بازی دنبال شوند. در دور اول این رقابتها، تیمهای منطقه ای، دسته سوم، دسته دوم بی، دسته دوم و تیمهای لالیگا حضور خواهند یافت.

طبق این برنامه تیمهای حاضر درسوپرکاپ اسپانیا در ماه ژآنویه، از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اسپانیا به این تورنمنت اضافه خواهند شد.


تغییرات پیشنهادی به منزله اعمال تغییراتی بزرگ در برنامه بازیهای فصول آتی خواهد بود و برای اجرایی شدن باید مورد تائید مجمع فوق العاده عمومی فدراسیون در جلسه در روز 29 آوریل، قرار بگیرد. در این جلسه قرار است که برنامه بازیهای لالیگا برای فصل 20-2019 هم تائید شود

6363