ستاره کره ای تاتنهام: در انگلیس بارها قربانی نژادپرستی شده ام

ستاره کره ای تاتنهام: در انگلیس بارها قربانی نژادپرستی شده ام

سایت رسمی فوتبالی- سون هئونگ مین، ستاره کره ای باشگاه تاتنهام اعلام کرده که در طول دورانی که درانگلیس فوتبال بازی می کند، بارها قربانی رفتارهای نژادپرستانه شده و اعلام کرده که بهترین کار این است که واکنشی نسبت به چنین رفتارهایی نشان داده نشود.

در جریان بازیهای مرحله مقدماتی یورو2020 بود که رز، هم تیمی هئونگ در تاتنهام قربانی شعارهای نژادپرستانه هواداران در جریان بازی دو تیم انگلیس- مونته نگرو شد و در صحبتهایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده. 

رحیم استرلینگ دیگر بازیکن تیم ملی انگلیس هم در بازی سیتی مقابل چلسی، از سوی یکی از هواداران چلسی با توهین نژادپرستانه روبرو شده بود و در صحبتهایی اعلام کرده بود که بارها در طول این فصل با این شرایط روبرو شده است. اخیرا مویس کین، بازیکن یوونتوس هم با توهین نژادپرستانه هواداران کالیاری روبرو شده بود.

مین کره ای که درسال 2015 از بایرلورکوزن به تاتنهام منتقل شد، در صحبتهایی اعلام کرده که در فوتبال انگلیس، بارها قربانی شعارهای نژادپرستانه شده ولی اعلام کرده که این موضوعی نیست که زیاد با بازیکنان تیمش درموردش صحبت کنند.


هئونگ مین در کنفرانسی خبری قبل از مصاف تیمش با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا، دراین باره گفت:«به ندرت پیش می آید که با هم تیمی هایم دراین باره صحبت کنیم. من از زمانی که در انگلیس بازی می کنم، بارها با چنین رفتارهای نژادپرستانه ای روبرو شده ام و به نظرم بهترین واکنش این است که هیچ واکنشی نشان ندهیم. ما به عنوان یک انسان درحال فوتبال بازی کردن هستیم و مهم نیست که از کدام کشور آمده باشی. ما همه یک ورزش را دنبال می کنیم و باید از بازیکنانی که قربانی رفتارهای نژادپرستانه می شوند، حمایت کرده و همه با هم با این رفتار زشت بجنگیم. این مهمترین نکته است.»

این بازیکن کره ای ادامه داد:« ما در رختکن تیم دراین باره صحبتی نمی کنیم؛ چون شاید بازیکنان دوست ندارند که دراین باره صحبت شود. اگر دنی رز بیاید و دراین باره حرفی بزند، قطعا سعی می کنیم به او کمک کنیم. من به عنوان یک بازیکن باید از خودم محافظت کرده و به هم تیمی هایم کمک کنم. باید همه با هم بجنگیم. همه ما، چه بازیکنان تیم ما وچه بازیکنان حریف، همگی فوتبالیست و همگی انسان هستیم و باید با هم برای این مسائل بجنگیم.»

6363