هاشمی‌مقدم: سال آینده سال علیرضا است

هاشمی‌مقدم: سال آینده سال علیرضا است

وبسایت رسمی فوتبالی -  اگر بخواهیم بدبینانه به عملکرد امسال علیرضا جهانبخش نگاه کنیم، باید بگوییم ‌ او در بیستمین بازی‌اش با پیراهن برایتون، باز هم در گلزنی ‌ یا دادن پاس گل ناکام بود و جلوی سیتی نتوانست کار خاصی انجام دهد تا از دید کارشناسان اپلیکیشن FotMob پایین‌ترین نمره را در بین بازیکنان حاضر در زمین بگیرد‌ اما نمایش علیرضا در برایتون را می‌توان طور دیگری هم ارزیابی کرد. اینکه او اولین فصل حضورش در یک لیگ جدید را پشت سر می‌گذارد و 10 بازی تیمش را به دلیل مصدومیت و چند بازی را هم به خاطر همراهی تیم ملی از دست داده است و شاید نیاز به زمان بیشتری داشته باشد تا بتواند ثابت کند که بی‌جهت گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه برایتون نیست. نکته‌ای که در صحبت‌های مدیر برنامه‌های او هم مشخص است. امیر هاشمی‌مقدم به روزنامه هفت‌صبح می‌گوید:« آنهایی که از عملکرد علیرضا در برایتون انتقاد می‌کنند احتمالا فراموش کرده‌اند که او سال اول حضورش در نایمخن و آلکمار چه شرایطی داشت. البته شرایط آنجا بهتر بود اما علیرضا دارد در برایتون جا می‌افتد. بعد از بازی برایتون و سیتی با سرمربی و مدیر ورزشی باشگاه صحبت کردم و مشخص است که باشگاه از عملکرد او راضی است .علیرضا نمایش بسیار خوبی جلوی سیتی داشت‌ و یکی از خوبهای میدان بود. شک نکنید که سال آینده سال علیرضا خواهد بود چون او را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم چقدر حرفه‌ای است و چه کاراکتری دارد.»

- شاید مشکل علیرضا این باشد که سطح توقع از او بسیار بالاست.

یکسری بازیکنان در تیم جدیدشان زود جا می‌افتند اما روند خوبی ندارند اما یکسری بازیکنان دیر جا می‌افتند ولی روند صعودی خواهند داشت. بگذارید برای‌تان مثالی بزنم. در اولین فصل حضور او در آلکمار انتقادات زیادی از علیرضا می‌شد اما او  نهایتا وقتی از باشگاه رفت که آقای گل شد. از طرف دیگر به این نکته هم باید توجه کنید که محیط فوتبال انگلیس کاملا با هلند متفاوت است. وقتی در هلند وارد رختکن می‌شوی شاید یکی، دو نفر بازیکن ملی‌پوش باشند اما اینجا تقریبا همه ملی‌پوش هستند. سیتی را برای‌تان مثال می‌زنم که حریف آخر برایتون بود. گواردیولا بازیکن تیم ملی انگلیس را می‌کشد بیرون و جای او بازیکن تیم ملی برزیل را به زمین می‌آورد. همین موضوع نشان می‌دهد که فوتبال انگلیس در چه سطحی قرار دارد.

- حرف شما منطقی اما علیرضا هنوز نتوانسته حتی یک پاس گل بدهد چه برسد به گل زدن. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می‌آید که سرمربی برایتون در مصاحبه‌ای گفته بود علیرضا را به این دلیل با مبلغ زیادی جذب کردیم که بتواند گل بزند. از طرف دیگر او توسط اپلیکیشن FotMob هم پایین ترین نمره را بین بازیکنان دیدار سیتی و برایتون دریافت کرده است 

اولا باید بگویم که نمره یک اپلیکشین نمی تواند ملاک باشد چرا که نمره هایی که آنها به بازیکنان می دهند حاصل یک کار و نظر کارشناسی نیست و به نظر من خنده دار است که علیرضا کمترین نمره را گرفته. درباره مصاحبه سرمربی برایتون هم اینطور جواب شما را می دهم که من هم آن مصاحبه را خواندم اما سرمربی برایتون به این نکته هم اشاره کرده که علیرضای خوب را باید سال آینده دید. بالاخره او نیاز دارد که با محیط جدید آشنا شود. شما وقتی از محلی به محله دیگر می‌روید چند ماه نیاز به زمان دارید که با خانه جدیدتان و فضای اطراف آن آشنا شوید و همانطور که گفتم علیرضا هم نیاز به زمان دارد.

-ا تفاق  دیگری که نشان می‌دهد عملکرد علیرضا هنوز از دید هوادارانش درخشان نبوده شوخی‌هایی است که با او در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اینکه نهایت افتخار علیرضا در برایتون درگیری با کایل واکر یا هل دادن اد‌ن هازارد بوده.

در جواب این سوال باید بگویم اتفاقا این دو بازیکن باید افتخار کنند که جلوی علیرضا بازی کرده‌اند. بازیکنی که فصل گذشته آقای گل لیگ هلند بوده و در دو جام جهانی حضور داشته است. همین کایل واکری که شما درباره‌اش صحبت می‌کنید، حتی یک نفوذ درست و حسابی هم نداشت و این به خاطر عملکرد خوب علیرضا بود و گواردیولا هم آنقدر باهوش  بودکه واکر را از زمین بیرون کشید ‌ چون می‌دانست ممکن است واکر به خاطر درگیری احتمالی مجدد با علیرضا و خطا روی او از زمین مسابقه اخراج شود.

1984