موزه باشگاه فرانسوی تقریبا خالی؛ جام‌ها به سرقت رفتند!

موزه باشگاه فرانسوی تقریبا خالی؛ جام‌ها به سرقت رفتند!

سایت رسمی فوتبالی - جام ها بزرگترین سرمایه اقتصادی یک باشگاه نیستند اما از نظر احساسی قطعا بزرگترین سرمایه هستند. المپیک مارسی بخش قابل توجهی از این سرمایه را از دست داده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه مارسی دیروز موزه جدیدش را افتتاح کرد اما بخش قابل توجهی از جام های این باشگاه در موزه وجود نداشتند. در حقیقت ده تا از جام های قهرمانی فرانسه مارسی در طول سالها، ناپدید شده اند.

آخرین قهرمانی مارسی در جام حذفی فرانسه به سال 1989 برمی گردد اما این باشگاه خبر ندارد که سرنوشت این جام و دیگر جام هایش چه شده است. به نظر می رسد که برخی از کارمندان باشگاه این جامها را به نشانه یادگاری به خانه هایشان برده باشند و برخی از این جامها هم دزدیده شده باشند. تلاش های باشگاه برای پیدا کردن جامها باعث شد که فقط در دهه هفتاد یکی از جامها برگردد.

از سویی در مورد جامهای لیگ نیز مارسی 9 بار به قهرمانی رسیده اما در موزه این باشگاه فقط جام قهرمانی لیگ فرانسه در سال 2010 دیده می شود چرا که در دوره های قبلی جام در اختیار تیم برنده قرار نمی گرفت و بعد از یک سال به قهرمان بعدی داده می شد. البته در این موزه، کاپ قهرمانی چمپیونزلیگ در سال 1993 دیده می شود.