پرونده سازی برای مارادونا به خاطر صحبتهایش علیه ترامپ

پرونده سازی برای مارادونا به خاطر صحبتهایش علیه ترامپ

سایت رسمی فوتبالی- دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین یکی از هواداران سرسخت اوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا بود و پس از درگذشت او نیز حمایت همه جانبه اش را از نیکلاس مادورو جانشین چاوز ابراز کرد.

اما حمایتهای او از دولت مردان ونزوئلا و صحبتهایش علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برایش دردسرساز شده است. فدراسیون فوتبال مکزیک پرونده ای را برای مارادونا سرمربی باشگاه دورادوس بازگشایی کرده که دلیل بازگشایی این پرونده، حمایتهای مارادونا از مادورو و صحبتهایش علیه دونالد ترامپ است.

در پایان بازی روز یکشنبه دورادوس بود که مارادونا در صحبت هایی به انتقاد از ترامپ پرداخت. در آن بازی تیم مارادونا مقابل تامپیکو به پیروزی رسید و در پایان آن بازی، مارادونا آن برد را به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اهدا کرد. حالا کمیسیون انضباطی فوتبال مکزیک بیانیه ای دراین باره منتشر کرده است:« بررسی و تحقیقاتی درمورد زیرپا گذاشتن کدهای اخلاقی فدراسیون فوتبال مکزیک توسط دیگو آرماندو مارادونا در کنفرانس خبری اش در روز 31 مارس سال 2019 انجام خواهد شد.»

طبق قوانین انضباطی و اخلاقی فدراسیون فوتبال مکزیک، صحبتهای سیاسی در هریک از رویدادهای فوتبالی این کشور ممنوع است. 

یکشنبه هفته گذشته بود که مارادونا در بدو ورود به سالن کنفرانس مطبوعاتی، حمایتش را از نیکلاس مادورو و ملت ونزوئلا اعلام کرد و انتقادات تندی را علیه دونالد ترامپ برزبان آورد. مارادونا در پایان بازی یکشنبه تیمش در جمع خبرنگاران گفت:« می خواهم این برد را به نیکلاس مادورو و تمام ملت ونزوئلا که سختی های زیادی می کشند، تقدیم کنم. کلانترهای دنیا، یانکی ها هستند؛ چون بزرگترین بمبهای دنیا را دارند، فکر می کنند که می توانند همه چیز را طبق میلشان به جلو ببرند. ولی این رئیس جمهور نمی تواند مارا بخرد.»

مارادونا در ادامه صحبتهایش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را عروسک خیمه شب بازی خواند.

چند ماه پیش هم مارادونا در صفحه رسمی اش در اینستاگرام حمایتش را از نیکلاس مادورو ابراز کرده بود. او با انتشار تصویری از خودش در کنار مادورو نوشته بود:« با وجود خائنان و امپریالیسم که می خواهند بر ونزوئلا حکمرانی کنند، ملت همچنان نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهورشان انتخاب می کنند. اوگو چاوز مسیر را برای ما مشخص کرده و این مسیر، نیکلاس مادورو است که بهترین ها را برای کشورش می خواهد. از پس فیدل کاسترو و اوگو چاوز برنیامدند و از پس شما هم برنخواهند آمد. ونزوئلا برنده خواهد بود.»

6363