حمایت پوگبا، استرلینگ و دپای از مویز کین

حمایت پوگبا، استرلینگ و دپای از مویز کین

سایت رسمی فوتبالی – پل پوگبا، رحیم استرلینگ و ممفیس دپای به حمایت از مویز کین برخاسته‌اند.

کین در جریان برد دو بر صفر یوونتوس در خانه کالیاری در جزیره ساردینیا، گل زد و دستانش را مقابل هواداران حریف باز کرد. تماشاگران هم در جواب او، توهین‌های نژادپرستانه سر دادند.

میرالم پیانیچ و جورجیو کیه‌لینی بعد از بازی از هم‌تیمی خود حمایت کردند ولی لئوناردو بونوچی و مکس آلگری گفتند که او دست به تحریک هواداران حریف زده است.

پوگبا با انتشار عکس کین در اینستاگرام نوشته است: «من از هر نبردی علیه نژادپرستی حمایت می‌کنم. ما همه برابر هستیم. ایتالیایی‌های خوب، بیدار شوید. شما نباید اجازه بدهید یک گروه کوچک از نژادپرستان به جای شما حرف بزنند.»

دپای هم در توییتی نوشته است: «مایه افسوس است که در سال 2019 هنوز داریم درباره نژادپرستی حرف می‌زنیم! اما ما باید حرف خود را بلند بزنیم! همه ما برابر هستیم!»

اما عجیب‌ترین پیام متعلق به استرلینگ بود. او که پیش‌تر گفته بود رسانه‌ها در انگلیس به نژادپرستی دامن می‌زنند، حالا در یک استوری در اینستاگرام نوشته است: «تقصیر 50-50 است، لئوناردو بونوچی. حالا تنها کاری که می‌توانی انجام بدهی این است که بخندی!» اشاره او به حرف بونوچی است که گفته بود این ماجرا به صورت 50-50 تقصیر دو طرف بوده است.

8444