یحیی توره: عصبانی می‌شوم وقتی برخی صدای میمون را تقلید می‌کنند

یحیی توره: عصبانی می‌شوم وقتی برخی صدای میمون را تقلید می‌کنند

سایت رسمی فوتبالی - یحیی توره بازیکن اسبق بارسلونا و منچسترسیتی در مصاحبه با میرر در مورد حملات نژادپرستانه به او در دوران فوتبالش صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، یحیی توره  در مورد توهین های نژاد پرستانه به خودش صحبت کرد:"در ابتدا با شعارهای نژاد پرستانه حس می کردم که تحقیر شده ام. بعدش حس کردم که عصبانی هستم. زمانی که عده ای صدای میمون را تقلید می کردند از هر چیزی بدتر بود. گاهی حتی هواداران تیم خودم با من این رفتار را داشتند. سعی کردم عادت کنم. به من می گفتند:"کاکاسیاه لعنتی، به خانه ات برگرد."لحظات خیلی سختی بود. بدتر از همه این بود که دوباره باید در هر بازی این توهین ها را تحمل می کردم. یادم است که با پدرم تماس می گرفتم و می گفتم:"بابا، حس خیلی بدی دارم." به من می گفت که باید بازی کنم، باید نیروی خود را حفظ کنم و نباید این اتفاقات روی من اثر بگذارد. اما نمی دانست که چقدر ناراحت هستم. یک روز برای دیدن من آمد، وقتی کنارم نشست کل سفیدپوست ها آن جا را ترک کردند و رفتند. به او گفتم:"چه حسی داشت؟ ناراحت شدی؟" در آن مزان همان حرفی را به او زدم که خودش به من گفته بود. باید این را بپذیریم و تاثیری روی ما نگذارد."

وی در مورد توهین های نژادپرستانه به استرلینگ در بازی تیم های ملی انگلیس و مقدونیه هم صحبت کرد:"حتی اگر برایش آماده باشی هم وقتی این اتفاق رخ می دهد، شگفت زده می شوی. به همین خاطر شگفت زده شدم که آرامش خود را حفظ کرد. قطعا به خاطر آرامشی که در مقابل این برخورد ها داشت باید به او لقب فوتبالیست سال را بدهند. به نظرم وقتی یک بازیکن مورد توهین قرار می گیرد همه باید از زمین خارج شوند، هم هوااران هم بازیکنان و هم مدیران. فیفا باید اقدامی صورت بدهد."