انتقاد گروه های حقوق بشری از بکام به خاطر حضور در بحرین

انتقاد گروه های حقوق بشری از بکام به خاطر حضور در بحرین

سایت رسمی فوتبالی - یکشنبه گذشته مسابقات فرمول یک در بحرین برگزار شد که از نظرر ورزشی اتفاقات عادی نظیر موفقیت مرسدس و لوئیز همیلتون رخ داد اما نکته جنجالی مربوط به حضور شخصیت هایی نظیر دیوید بکام در این مراسم بود.

به گزارش فوتبالی، بکام به عنوان مهمان ویژه در بحرین حضور یافت و پرچم مسابقات فرمول یک را بالا برد. این اتفاق باعث شد تا خیلی از گروه های حقوق بشری از بکام به خاطر این که حاضر شده با دولت بحرین همکاری کند، انتقاد کنند. دولت بحرین به خاطر رعایت نکردن مسائل مربوط به حقوق بشر و زندانی کردن شخصیت های مخالف سیاسی در سالهای اخیر مورد انتقاد بوده است.

سید احمد آل ودیع، رئیس سازمان بشردوستانه حقوق و دموکراسی بحرین با انتقادی شدید از بکام گفت:"ناراحت کننده است که ببینیم بکام از مسابقات گرندپریکس بحرین لذت می برد و دست در دست مقامات سیاسی کشور می گذارد. آن هم در حالی که به دوربین ها لبخند می زند. نباید فراموش شود که صدها سیاستمدار با نقض  آزادی بیان زندانی شده اند.

البته بکام تنها سلبریتی حاضر در مسابقات بحرین نبود بلکه بازیگرانی نظیر گای ریچی و کاترین زتاجونز هم مسابقات را از نزدیک تماشا کردند.