انقلاب زیدان در بازگشت: استفاده از 19 بازیکن در2 بازی

انقلاب زیدان در بازگشت: استفاده از 19 بازیکن در2 بازی

سایت رسمی فوتبالی- زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید اخیرا بعداز دوری 9 ماهه از تیم، مجددا سکان هدایت کهکشانی ها را در دست گرفت. 

در دودیداری که رئال مادرید بعد از بازگشت زیدان برگزار کرده، کاملا می توان آثار انقلاب زیزو در تیم مادریدی را ملاحظه کرد. این درحالی است که تنها 9 بازی دیگر تا پایان رقابتهای این فصل لالیگا باقی است و زیدان تمام اقتدار لازم را دراختیار دارد تا تیم به بهترین نحو ممکن فصل را به پایان برده و فصل آتی را به قاطع ترین شکل ممکن آغاز کند.

او دراین دوبازی تصمیم گرفته تا اعتمادش به تمام بازیکنان تیم را نشان دهد ودر دو مسابقه، از 19 بازیکن استفاده کرده که درنوع خودرکوردی در مشارکت بازیکنان تیم به حساب می اید.

زیدان در این دو بازی کاری کرد که نه لوپتگی و نه سولاری موفق به انجامش نشدند. حساب کردن روی تمام بازیکنان تیم به منظور بازگرداندن روحیه و اعتماد به نفس آنها. زیدان از زمان بازگشتش به نیمکت مربیگری رئال مادرید از 19 بازیکن درترکیب تیمش استفاده کرده و تنها 6بازیکن رئال هنوز در دوره دوم حضور زیزو در رئال به میدان نرفته اند (که دلیل آن هم محرومیت یا مصدومیت اکثر این بازیکنان بوده): کورتو (مصدوم برای بازی با اوئسکا)، کارواخال و وینیسیوس (مصدوم)، کاسمیرو (محروم برای بازی با سلتا)، رگیلون و وایه خو

زیدان به خوبی فرمول موفقیت در رئال را بلد است ومی داند که با اتکا به تنها 11 بازیکن موفقیتی درکار نخواهد بود. او برای دست یابی به افتخارات متعدد، به ابزارهای به مراتب بیشتری نیاز دارد و همین فرمول او درسال 2017 نتیجه حیرت آوری به همراه داشت. او بایک دست جام قهرمانی لالیگا را بالای سر برد و با دست دیگر جام دوازدهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا.

البته حالا شرایط تغییر کرده و بازیکنان بزرگ متعددی قرار است به تیم مادریدی بپیوندند و این زیدان است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت که کدام بازیکنان درتیم بمانند.

زیدان بعد از بازگشت به رئال و دراولین بازی ای که مجددا روی نیمکت مربیگری تیم نشست (درمصاف با سلتاویگو)، از 14 بازیکن استفاده کرد: کیلور ناواس، اودریوزولا، واران، راموس، مارسلو، مودریچ، کروس، ایسکو، اسنسیو، بنزما، بیل، سبایوس، والورده و ماریانو) ودربازی با اوئسکا هم از لوکا زیدان، ناچو، یورنته و براهیم درترکیب اصلی بهره برد و لوکاس واسکس که در بازی با سلتا به دلیل مصدومیت غایب بود، به عنوان اولین یار تعویضی وارد زمین شد.


پیغام زیدان روشن و واضح است: او می خواهد همه بازیکنانش دربازیها مشارکت داشته باشند و برای ادامه داشتن آنها، باید آنها را به میدان بفرستد. 

این درحالی است که سانتیاگو سولاری در دو حضور ابتدایی اش روی نیمکت مربیگری رئال، از 20 بازیکن استفاده کرده بود، اما اولین بازی رئال زیرنظر او مصاف با ملیا در جام حذفی بود که معمولا اکثر تیمهای بزرگ در چنین بازیهایی، بازیکنان ذخیره را به میدان می فرستند ودراین بازی سولاری از برخی بازیکنان پایه ای مثل خاوی سانچس و کریستو هم بهره برد. اما کمی بعد از آن، او ترکیب 11 نفره تیمش را مشخص کرد و مارسلو، ایسکو وبیل تبدیل به نیمکت نشینان تیم شدند. اما زیدان بلافاصله بعداز بازگشتش، دوباره ایسکو را به تیم برگرداند و از شم بالای گلزنی او بهره می برد.

جولن لوپتگی سرمربی سابق رئال هم برای آنکه از 19 تا از بازیکنان تیمش درزمین استفاده کند، به 7 بازی نیاز داشت. البته حالا زمان این سرمربیان گذشته و سکان هدایت رئال در دست زیدان است و او امیدهای فراوانی داردتا بتواند دوباره رئال را به روزهای اوجش بازگرداند.

6363