جنجال روز: خلبان هواپیمای سالا، اجازه پرواز درشب را نداشت

جنجال روز: خلبان هواپیمای سالا، اجازه پرواز درشب را نداشت

سایت رسمی فوتبالی-  بی بی سی ولز در گزارشی اختصاصی و جنجالی به این نکته اشاره کرده که سازمان فدرال هوایی این کشور دریافته که ایبوتسون، خلبان هواپیمایی که امیلیانو سالا را از نانت به کاردیف منتقل می کرد، محدودیت هایی برای خلبانی داشته است.

امیلیانو سالا، ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال که در بازار نقل و انتقالات زمستانی از نانت به کاردیف پیوسته بود، در پروازی که او را از فرانسه به کاردیف می برد، از دنیا رفت و هواپیمای حامل این بازیکن آرژانتینی که در آن او و خلبان حضور داشتند در کانال مانش سقوط کرد و هفته ها بعد بقایای هواپیما و پیکر بی جان سالا از کف دریا پیدا شد.

بعد از این تراژدی هوایی که به قیمت جان این بازیکن جوان آرژانتینی و دیوید ایبوتسون، خلبان هواپیما تمام شد، حالا بی بی سی ولز در گزارشی به این نکته اشاره کرده که خلبان این پرواز، اجازه رسمی برای پرواز در شب را نداشته و دلیل او هم ضعف دید در شب بوده است.

درحال حاضر مسئولان سازمان هوایی بریتانیا اعلام کرده اند که اجازه اظهارنظر دراین باره را ندارند. 

به علاوه مشخص شده که ایبوتسون، خلبان فقید این پرواز، به دلیل نقص و ضعف بینایی که نمی تواند رنگهای قرمز و سبز را تشخیص بدهد، محدودیت هایی برای پرواز داشته و از جمله اجازه پرواز در شب را نداشته.

طبق اعلام کمپانی بیمه، به قوانین احترام گذاشته نشده و پرواز در چنین شرایطی غیرقانونی بوده است و به همین خاطر هم آنها هزینه ای که درحالت عادی بیمه باید در پی وقوع سوانحی این چنینی پرداخت کند را پرداخت نخواهند کرد. چرا که ایبوتسون بدون درنظر گرفتن قوانین و محدودیتهایی که برایش اعمال شده، این هواپیما را از نانت به سمت کاردیف رانده و درمیانه های راه دچار سانحه شده و دراین مسیر هم خود او و هم امیلیانو سالا جانشان را از دست دادند.

6363