کولیبالی گزینه مدنظر زیدان درصورت جدایی واران

کولیبالی گزینه مدنظر زیدان درصورت جدایی واران

سایت رسمی فوتبالی- زین الدین زیدان تمایل زیادی به جذب مدافع فرانسوی-سنگالی ناپولی دارد. با افزایش گمانه زنی ها درمورد احتمال جدایی رافائل واران از رختکن تیم مادریدی، حالا سران این باشگاه به فکر یافتن جایگزین ایده آلی برای ستاره فرانسوی شان افتاده اند.

دراین میان زین الدین زیدان هم گزینه مدنظرش را به سران باشگاه اعلام کرده؛ کالیدو کولیبالی 27 ساله. این مدافع قدرتمند ناپولی که متولد فرانسه است، 31 بازی ملی برای تیم ملی سنگال انجام داده و به دلیل داشتن ملیتی فرانسوی، جزو سهمیه های غیراروپایی باشگاه ها به حساب نخواهد آمد. او مدتهاست که در رادار زیدان قرار دارد و زیزو از دوره قبل حضورش در رئال مادرید، کولیبالی را زیرنظر داشته.

این مدافع باتجربه پیشرفت سریع و خوبی در دنیای فوتبال داشته و بعد از شروع فوتبالش در باشگاه متز فرانسه، به خنک بلژیک منتقل شد واز آنجا با قراردادی 8 میلیون یورویی به ناپولی پیوست.

او در ایتالیا پیشرفت فوق العاده ای داشت و حالا تبدیل به یکی از بهترین مدافعان سری آ شده است. سران یوونتوس هم تمایل زیادی به جذب کولیبالی دارند و قیمت او دربازار حدودا 70 میلیون یورو ارزیابی شده است.

البته سران ناپولی همیشه برای فروش بازیکنانشان، جنجالهای زیادی به پا می کنند. کولیبالی قراردادش با ناپولی را دراوایل فصل تا سال 2023 تمدید کرد وسران این باشگاه با افزایش رقم دستمزد کولیبالی، سالانه به صورت خالص به او 7 میلیون یورو می پردازند. مبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگام او تا سال 2020، 150 میلیون یورو خواهد بود.

دراین میان، کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی ناپولی هم مخالف سرسخت فروش این مدافع است. او اخیرا در پاسخ به این سوال که آیا یووه شانسی برای خرید کولیبالی خواهد داشت یا خیر گفته:« کولیبالی تحت هیچ شرایطی از اینجا تکان نخواهد خورد.»


اما حالا همه چیز به تصمیم رافا واران بسته است. اگرچه واران گزینه شماره یک زیدان برای حضور درخط دفاعی تیم مادریدی است، اما درصورتی که واران تصمیم به جدایی از برنابئو بگیرد، اوضاع تغییر خواهد کرد. در سال 2017 هم منچستریونایتد پافشاری زیادی برای خرید واران انجام داد، اما او در مادرید ماند ولی به نظر می رسد که امسال اوضاع به نحو دیگری است وخود واران هم متمایل به ترک برنابئو است.

6363