اینیستا: به ژاپن رفتم، چون می خواستم هنوز حس فوتبالیست بودن داشته باشم

اینیستا: به ژاپن رفتم، چون می خواستم هنوز حس فوتبالیست بودن داشته باشم

سایت رسمی فوتبالی- آندرس اینیستا ستاره سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا مدتی است که فوتبالش را در لیگ ژاپن و درباشگاه ویسل کوبه دنبال می کند. او حالا در گفتگو با خبرگزاری افه، درمورد انتقالش به فوتبال ژاپن وشرایط زندگی دراین کشور صحبت کرده. حالا چهره اینیستا برروی بسیاری از بنرهای تبلیغاتی درکشور ژآپن دیده می شود و او دراین کشور تبدیل به یک سمبل فوتبالی شده است. این گزیده ای از صحبتهای اینیستاست:

*زندگی در ژاپن: من به فوتبال ژآپن آمدم تا همچنان حس کنم که فوتبالیست هستم. هواداران فوتبال ژاپن حسابی از من استقبال کردند. دراینجا صحنه فوتبال و پروژه های فوتبالی کاملا متفاوت است و تنها چیزی که فرق نکرده، مسئولیت و عشقی است که من برای فوتبال بازی کردن دارم. تیم ما فصل را با شرایط خوبی شروع کرده. حالا در کنارم داوید ویا و سرخی سامپر را می بینم. زمان تمرین کردن تیم باعث شده تا همه چیز منظم و مرتب پیش برود. بازیکنان تیم تدریجا با ایده های سرمربی تیم آشنا می شوند و تمایل زیادی دارند تا این ایده ها را در زمین پیاده کنند.

*پیروزی: کسب پیروزی در همه مسابقات فوتبال درجای جای دنیا کار سختی است ولی در ژاپن کار به مراتب سخت تر هم هست. چون تمام تیمهایی که مقابلتان قرار می گیرند، شباهتهای زیادی به هم دارند وسطح توقعات خیلی بالاست. فشردگی و ریتم بازیها در لیگ ژاپن مرا حسابی حیرت زده کرد. شخصیت فوتبالیست های ژاپنی هم خیلی جالب است؛ آنها واقعا توانا، سریع و دینامیک هستند و چه درزمانی که توپ را در اختیار داری و چه وقتی که توپ را نداری، توقعات زیادی از تو می رود.

*تیم ویسل کوبه: تیم ما ساخته شده تا شماره یک آسیا شود و قرار است تا مثل بارسلونا بازی کند. به همین خاطر هم بود که من به این تیم پیوستم و به همین خاطر هم به این پروژه اطمینان دارم. خوشحال می شوم به جاهایی بروم که هواداران محبت و احترام و اعتمادشان را به من نشان می دهند.



*سطح توقعات: از هرجا که آمده باشم، خیلی سخت است که بتوانم تمام توقعات را برآورده کنم و از پس فشارهای موجود بربیایم. اما درکنار تمام اینها، باید بگویم که خودم فردی هستم که همیشه از خودم توقعات خیلی زیادی دارم. فشارها و توقعات از سوی هواداران و رسانه ها همیشه وجود دارند ولی در ژاپن این فشارها و توقعات به نحو دیگری است؛ این را به خاطر شرایط فرهنگی کشور ژاپن می گویم

* مروری بردوران حضور در فوتبال اسپانیا: یکی از جذاب ترین اتفاقات برای من، شروع به کارم درتیم اصلی بارسلونا در سال 2006 بود. آن زمان بهترین لحظه کارنامه ورزشی ام بود؛ این را به خاطر رویاهایی که درسرداشتم می گویم. من در سن 12 سالگی به آکادمی فوتبال بارسلونا پیوستم. من لحظات خوب زیادی را هم در بارسلونا و هم در تیم ملی پشت سرگذاشته ام. می توانم بگویم که دیگر رویایی ندارم. از کارهایی که انجام داده ام راضی هستم و لذت می برم. چه درعرصه شخصی و خانوادگی و چه در عرصه فوتبالی؛ یکی دیگر از به یادماندنی ترین اتفاقات فوتبالی ام هم گلی بود که در فینال جام جهانی 2010 زدم و جام قهرمانی با همان گل به اسپانیا رسید.

*آینده: یکی از چالشهای پیش روی من این است که بازیکنان جوان ژاپنی بتوانند در مدرسه فوتبال اینیستا در ویسل کوبه رشد کنند. قصد دارم تا نکات مثبتی را به این بازیکنان یادبدهم. من آینده درخشانی برای فوتبال ژاپن می بینم. ژاپنی ها باید همین سبک بازی شان را حفظ کنند. این دقیقا همان سبکی است که هواداران می پسندند.

6363