فیگو: دلیل رفتنم از بارسا به رئال پیشرفت از نظر اقتصادی و پرستیژ بود

فیگو: دلیل رفتنم از بارسا به رئال پیشرفت از نظر اقتصادی و پرستیژ بود

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس فیگو بازیکن سابق تیمهای رئال مادرید و بارسلونا اخیرا در گفتگوی ویژه ای با روزنامه مارکا شرکت کرد . او  در جریان این گفتگو به مرور خاطرات فوتبالی اش پرداخت و از لحظات ویژه کارنامه فوتبالی اش صحبت کرد. 

فیگو اولین خاطره خاص فوتبالی اش را اینگونه عنوان کرد:« شاید اولین خاطره خاص فوتبالی ام زمانی بود که قهرمان جام جهانی زیر20 ساله ها درلیسبون شدیم. این درها را به روی بازی کردن ما درخارج از پرتغال باز کرد.من به بارسا رفتم و آن زمان، فازی سرنوشت ساز درزندگی فوتبالی ام بود. بعد به مادرید رفتم و پس از آن هم درفاز پایانی کارنامه ورزشی ام در فوتبال ایتالیا به ماجراجویی پرداختم.»

یکی از خاطره های به یادماندنی درکارنامه ورزشی فیگو زمانی است که درفصل 1-2000 از بارسلونابه رئال مادرید پیوست:« وقتی تغییری ایجاد می کنی، همیشه به بهتر شدن اوضاع فکر می کنی. به نظرم اولین تغییر منطقی ای که در زندگی ام دادم، ترک پرتغال به مقصد اسپانیا بود. خیلی جوان بودم و به دنبال کسب تجارب جدید به اسپانیا رفتم. می خواستم پرستیژ بیشتری کسب کنم. دومین تغییر بزرگ زندگی فوتبالی ام، اعمال تغییراتی از هرحیث بود: از نظر اقتصادی، اعتبار، جامها و.. و آخرینش در باشگاه اینتر بود، زمانی که به دنبال شادی و رضایت فوتبالی ام بودم.»

فیگو در پاسخ به سوال بهترین سرمربی ای که زیرنظرش فوتبال بازی کرده، نتوانست یک نفر را انتخاب کند:« من این افتخار را داشتم که با کرویف تمرین کنم. از نظر من او استاد فلسفه فوتبال و تعابیر است. کی روش، مرا درتیم ملی شکل داد و بعد از آن هم درتیم ملی و رئال مدتی زیرنظرش کار کردم. دل بوسکه و مورینیو دراینتر هم همین طور.. سخت است بخواهم یک نفر را انتخاب کنم. چون همه اینها برای من مهم بودند.»

این اسطوره برزیلی درمورد احتمال همکاری در دنیای فوتبال به عنوان مدیر یک باشگاه، به این نکته اشاره کرد که حالا که رونالدو در باشگاه وایادولید مشغول به کار شده، بیشتر به این گزینه فکر می کند:«این کارها را بیشتر از سرمربیگری دوست دارم؛ شاید به این خاطر که شناخت زیادی از بازیکنان دارم (می خندد).» 

فیگو درمورد هم تیمی های سابقش در رئال مادرید گفت:« رائول همیشه بارمسئولیتها را به دوش می کشید؛ رونالدو قوی ترین بود و گلهای تیم را می زد و زیدان شیک ترین بازیکن تیم درحرکات پابه توپ بود.»

این اسطوره پرتغالی که درسال 2000 توپ طلا را فتح کرد براین باور است که راموس باید یک بار هم که شده به توپ طلا برسد:« راموس با توجه به کیفیت فوتبالی اش سزاوار توپ طلاست. البته اگر دروازه بان یا مدافع باشی، فتح توپ طلا سخت تر است ؛ ولی کاناوارو به عنوان یک مدافع این جایزه را فتح کرده. همه چیز به شرایط و زمان بستگی دارد.اینکه درچه سالی هستی و مقابل چه تیمهایی رقابت می کنی؛ اما از نظر کیفی، راموس شایسته فتح توپ طلاست.»

بخش بعدی صحبتهای فیگو درمورد ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بود:« ورزشگاه سانتیاگو برنابئو استادیومی تماشایی است و یکی از مهمترین ورزشگاه های دنیاست. من پنج سال درباشگاه بزرگ رئال حضور داشتم؛ رئال کارهای زیادی برای من انجام داد و من جادوی این پیراهن را از نزدیک لمس کرده ام.»

فیگو در بخش پایانی صحبتهایش درمورد وابستگی رئالی ها به کریس رونالدو صحبت کرد:« حالا چه کریستیانو رونالدو باشد و چه مسی و چه هربازیکنی که در دوره اش بهترین بازیکن دنیا بوده، کاملا طبیعی است که این بازیکن ردپایش را درتیم باشگاهی اش به جا بگذارد؛ چون بحث بهترین بازیکن دنیا درمیان است. وقتی تیمی نتیجه بدی می گیرد، فوتبالیست ها می مانند وسرمربیها می روند. بازیکنان می آیند ومیروند و باشگاه ها می مانند و رئال مادرید بدون کریستیانو هم همچنان خیلی بزرگ است و با کریس خیلی خیلی بزرگ بود.»

6363