سرنخی از آینده مورینیو: مربیگری در لیگ یک فرانسه

سرنخی از آینده مورینیو: مربیگری در لیگ یک فرانسه

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال از زمان برکناری از نیمکت مربیگری منچستریونایتد همچنان بیکار است. حالا روزنامه اکیپ در شماره روز چهارشنبه اش به این نکته اشاره کرده که آقای خاص ممکن است در تابستان پیش رو هدایت یک باشگاه فرانسوی را در دست بگیرد.

مورینیو که در اواخر سال 2018 میلادی از منچستریونایتد اخراج شد، این روزها به عنوان کارشناس تلویزیونی مشغول به کار است و البته تمایل زیادی دارد تا دوباره به دنیای مربیگری بازگردد. روزنامه اکیپ در گزارشی به بازتاب صحبتهای اخیر مورینیو درگفتگو با بین اسپورتس پرداخته. مورینیو اخیرا گفته:« اگر بگویم که نمی خواهم به لیگ یک بروم، صادق نبوده ام. اگر بگویم که پاسخم مثبت است، گمانه زنی ها درمورد تیمهایی که احتمالا به من علاقه مند هستند آغاز می شود.. ممکن هم هست که به یکی از کشورهایی که قبل از این شناخته ام برگردم (پرتغال، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا) و یا تلاش برای انجام کار مهمی انجام دهم؛ کار کردن در کشور پنجم و کسب افتخاری دیگر، مثل کارهایی که درکشورهای دیگر انجام داده ام.»

حالا مورینیو در لیگ یک به دنبال ماجراجویی جدیدی است و طبیعی است نام او را با پاری سن ژرمن مرتبط دانست. باشگاه پاریسی تنها باشگاهی است که می تواند خواسته های مورینیو را برآورده کند؛ چه از نظر ورزشی و چه از نظر اقتصادی. 

 اما اینطور به نظر می رسد که به رغم حذف شدن زودهنگام پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا، ناصرالخلیفی رئیس پی.اس.جی در فکر برکناری قریب الوقوع توماس توخل نیست.


این روزنامه فرانسوی البته به دو باشگاه فرانسوی دیگر به عنوان مقصد آتی مورینیو نام برده: موناکو و المپیک لیون. مدیران باشگاه موناکو ارتباط خوبی با ژرژ مندس مدیربرنامه های مورینیو دارند و این می تواند برگ برنده ای برای آنها باشد.

شرایط در باشگاه لیون هم چندان دلنشین نیست. آینده برونو ژنسیو روی نیمکت مربیگری این تیم روی هواست اما با توجه به سبک فوتبال تیمهای مورینیو، بعید است بتوان او را روی نیمکت مربیگری لیون تصور کرد. درحال حاضر این صحبتها در حد گمانه زنی است اما قطعا فوتبال فرانسه از داشتن مربی بزرگی مثل ژوزه مورینیو استقبال خواهد کرد.

6363