فتحی: نظر شفر در مورد کمیته فنی برایم مهم نیست

فتحی: نظر شفر در مورد کمیته فنی برایم مهم نیست

وبسایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل باشگاه استقلال از تجربه سخت مدیریتی در باشگاه تهرانی می‌گوید. 

به گزارش فوتبالی به نقل از ایلنا،‌ امیرحسین فتحی در سال 97 با استعفای سیدرضا افتخاری از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست باشگاه استقلال تهران منصوب شد و با گذشت چند ماه با حکم وزیر ورزش حکم مدیرعاملی را دریافت کرد. فتحی البته روزهای دشواری را سپری کرده که خاطراتش را در ادامه می‌خوانید:

*سال 97 بر شما چطور گذشت

مثل همه سالها بود اوج فراز و نشیب ها بود هم در زندگی شخصی و هم در باشگاه استقلال فصل خوبی را آغاز کردیم به لطف خدا پیشرفت خوبی داشتیم امیدواریم این روند خوب را در سال 98 هم ادامه دهیم.

*قبول دارید استقلال تیم نیم فصل دوم است

استقلال هم تیم نیم فصل اول و هم تیم نیم فصل دوم اگر من به زودتر به تیم استقلال آمده بودم اگر طی یک و دوم ماه زودتر از شروع فصل و کادر فنی هماهنگ تر بودم بازیکنان بهتری جذب می کردیم. قطعا ما الان در صدر جدول حضور داشتیم حتی شاید اختلاف امتیازی زیادی با تیم‌های دیگر داشتیم.البته الان هم تیم بسیار خوب و منظمی داریم. 

*خیلی‌ها می‌گویند بزرگترین اشتباه شما جذب گرو و نیومایر بود

اشتباه ما نبود درخواست کادر فنی بود من روز اولی که به استقلال آمدم تا به امروز هر بازیکنی را جذب کردم خواست کادر فنی بود. ایشان درخواست داد و ما هم اطاعات کردیم.

*برای شما امسال سخت ترین سال کاری بود زیرا را که شما در گذشته در فدراسیون فوتبال حضور داشتید و مدیرعامل بهمن و عقاب هم بوده اید 

استقلال واقعا سخت بود زیرا من در شرایطی به این تیم آمدم که باید همه چیز را در کمترین زمان ممکن جمع و جور می کردم قبول دارم سال سختی برایم بود.

*تا حالا شده پشیمان شوید و بگویید چرا به استقلال آمدید

کار خیلی سخت است ابعاد سختی کار را دوستان نمی دانند بعضی موقع ها به مراحلی می‌رسیدیم که میگفتم چرا آمده ام اما وقتی شادی هواداران را می دیدم خستگی از تنت در می رفت.

*در فضای مجازی نوشته بودم که موهای شما به خاطر حضور در استقلال سفید شده است 

این شش هفت ماه اخیر بسیار سخت بود خداوند توان بدهد تا بتوانیم کار را ادامه دهیم .

*چرا تیم های استقلال و پرسپولیس همیشه به دنبال پول هستند

همه تیم ها همینطور هستند بارها گفته ام مشکل اصلی جامعه ما مشکل اقتصادی است فوتبال هم همین طور است باشگاههای استقلال و پرسپولیس هم همینطور است زیرا که هزینه های این دو باشگاه بیشتر از سایر تیم هاست ومنابع مالی نداریم فقط یک اسپانسر داریم که آن هم هزینه‌های یک سوم تیم را می‌دهد هواداران شکیبایی کنند بازیکنان تحمل کنند تا بتوانیم به روزهای خوب برسیم.

*10فروردین ماه یک دربی حساس دارید قبول دارید عیدی هواداران برد در این بازی است

امیدواریم این اتفاق بیفتد و بهترین عیدی را به هواداران بدهیم امیدواریم بتوانیم در این بازی پیروز شویم و بتوانیم بالای پرسپولیس قرار بگیریم. ما استعداد بردن را داریم 

* صداوسیما حق پخش تلویزیونی را نمی دهد 

این یک معضل بزرگ در فوتبال ایران است اگر صداوسیما حق پخش تلویزیونی را بدهد بسیاری از باشگاه‌ها دیگر مشکل مالی ندارد حتی تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی هم از ما پول می گیرد باید وزارت ورزش فدراسیون فوتبال و باشگاهها همه با هم باشند تا حق پخش تلویزیونی پرداخت شود.

*می گویند استقلال بودجه خیلی خوبی دارد و نزدیک به 20 بازیکن امسال جذب کرد

ما کجا 20 بازیکن گرفته ایم بازیکنان امید که برای خودمان بودند و برای ما هزینه نداشتند بودجه مانند فصل گذشته بود و چیزی اضافه نشد.

*پول مجید حسینی و امید ابراهیمی به شما پرداخت شد

ابراهیمی که بازیکن آزاد بود و پولی به خاطرش پرداخت نشد اما برای مجید حسینی پرداخت نشده و در تلاش هستیم هر چه زوتر باقی مانده طلب مان را از ترابوزان اسپور دریافت کنیم .

*امسال برای حضور مرتضی تبریزی در استقلال خیلی اذیت شدید و بارها به خاطرش با آذری مدیرعامل ذوب آهن دچار کشمکش شدید 

خیلی اذیت شدیم کم لطفی باشگاه ذوب آهن وآذری بود اما بالاخره پولش را پرداخت کردیم تا دیگر مشکلی برای حضورش در استقلال نباشد ما تعهداتی به باشگاه ذوب آهن داشتیم و باید آن را انجام می دادیم .

*امکان دارد در سال جدید با آذری مدیرعامل ذوب آهن تماس بگیرید و اختلاف ها را کنار بگذارید 

هیچ وقت با آقای آذری تماسی نداشتم پیش از عید و نه قبل از عید.

*کمیته فنی هم ظاهرا تعطیل شد 

تعطیل نیست من همین چند روز پیش خدمت آقای فریبا بودم به کمیته فنی اعتقاد دارم همگی از دوستان نزدیک من هستند قطعا از وجودشان استفاده خواهیم کرد.

*اما ظاهرا شفر اعتقاد به کمیته فنی ندارد

برایم مهم نیست که شفر چه نظری دارد نظر من و باشگاه مهم است شاید آقای شفر خیلی ها را دوست نداشته باشد من که نمی توانم هرچیزی را که او می گوید من انجام بدهم من زیر مجموعه شفر نیستم او تحت قرارداد باشگاه است.

*هر بازیکنی در دربی موفق به گلزنی شود به وی پاداش می دهید

هنوز تصمیم نگرفتیم اما اگر ببریم قطعا پاداش خوبی پرداخت خواهیم کرد.

*یک دروغ سیزده بگویید

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد.

*از نظر شما واقعا پرسپولیس حکومتی است

هر دو تیم واقعا زیر نظر وزارت ورزش هستند اما به صورت مستقل اداره می شوند و هر دو هم به یک اندازه از سوی وزارت حمایت می شوند.

*کدام یک از دو تیم بیشتر از وزارت ورزش پول گرفتند

نه به ما کمک کرده نه به پرسپولیس و نه می تواند چنین کاری انجام دهد. این قانون است.

*بحث خصوصی سازی به کجا رسید

من پیگیر نیستیم باید از مسوولین مربوطه بپرسید.

*چه دعایی برای مردم ایران در سال جدید دارید

آرزوی سلامت و برکت برای مردم داریم و گشایش اقتصادی برای ملت ایران.

9697