پویول: پیکه از من بهتر است؛ رویای ما فینال بارسلونا – منچسترسیتی است؛ آرتور را با ژاوی مقایسه نکنید

پویول: پیکه از من بهتر است؛ رویای ما فینال بارسلونا – منچسترسیتی است؛ آرتور را با ژاوی مقایسه نکنید

سایت رسمی فوتبالی – کارلس پویول زمانی به عنوان بهترین مدافع میانی دنیا شناخته می‌شد. او حالا در مصاحبه با مارکا بر این باور است که جرارد پیکه بهترین مدافع دنیا است.

گفته بودی که می‌خواهی تا 40 سالگی بازی کنی، اما زودتر از آن بازنشسته شدی. چه چیزی باعث شد به این نتیجه برسی؟

وقتی که دیگر نمی‌توانستم تمرین کنم. دو سال آخر به دلیل عمل‌های جراحی زانو بسیار پیچیده بود. همه می‌دانند که من چطور بازی می‌کنم و در ورزش باید با 100 درصد توان بازی کنید. زمانی که نمی‌توانید این کار را بکنید، باید به کنار بروید.

چرا گواردیولا خارج از بارسلونا نتوانسته فاتح لیگ قهرمانان شود؟

چون این کار بسیار دشواری است. کار او در منچسترسیتی خیلی خوب است، همان‌طور که در بایرن خوب بود. تماشای بازی تیم‌های او لذت‌بخش است، و شما بلافاصله می‌توانید سبک او را تشخیص دهید. امیدوارم که بارسلونا و منچسترسیتی به فینال اروپا برسند. عاشقان فوتبال این را دوست خواهند داشت.

به نظرت بارسلونا سبک بازی‌اش را از دست داده است؟

نه، فکر می‌کنم بارسلونا دارد تلاش می‌کند به آن سبک همیشگی بازی کند. آنها می‌خواهند مالکیت توپ را داشته باشند، اما این موضوع همیشه امکان‌پذیر نیست. اگر شما آنها را با بارسلونایی که من شانس بازی در آن را داشتم مقایسه کنید، یعنی تیمی که ژاوی و اینیستا را داشت، متوجه می‌شوید که سخت بتوان دوباره چنان تیمی را ساخت. اما ایده و فلسفه تیم همانی است که بود.

چه شده که بارسلونا در سال‌های اخیر نتوانسته قهرمان اروپا شود؟

بارسلونا خوب بوده، اما چند روز خیلی بد را هم داشته است. مانند بازی در رم، پاریس یا بازی برابر یوونتوس. در این روزها اوضاع خوب پیش نرفت. در لیگ قهرمانان شما نمی‌توانید چنین روزهایی داشته باشید. این باید تجربه‌ای باشد که بازیکنان از آن درس بگیرند و خواهیم دید که آیا امسال قهرمان می‌شویم یا ماتایس دی‌لیخت جدیدا عالی بوده و ویرجیل فان‌دایک هم که فوق‌العاده کار کرده است. بهترین مدافع میانی دنیا کیست؟

جرارد پیکه، بدون تردید.

بین راموس و پیکه کدام بهتر است؟

جرارد پیکه.

آیا پیکه مدافعی بهتر از تو است؟

بله، او بهترین مدافع میانی دنیا است. اما ما با هم تفاوت داشتیم. او نقشی کلیدی و حیاتی در رهبری بارسلونا دارد. او پدیده است و دوستی عالی است.

آیا آرتور وارث ژاوی در نوکمپ است؟

می‌تواند باشد. او تازه 22 سال دارد و در همین سن حس فوق‌العاده‌ای از مسئولیت و ویژگی‌های برتر را نشان می‌دهد. اما مقایسه او با ژاوی کار سنگینی است. ما داریم درباره یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ صحبت می‌کنیم. شما باید گام به گام پیش بروید، به آرتور اجازه بدهید که کارش را انجام دهد و بابت نحوه بازی‌اش به او تبریک بگویید. او باید از ژاوی الگو بگیرد، ویدیوهای او را تماشا کند و از او بیاموزد.

مشکل فیلیپه کوتینیو در بارسلونا چیست؟

به نظرم او مشکل اعتماد به نفس دارد چون کیفیت لازم را دارد. او این کیفیت را در تیم‌های دیگر نشان داده است، و حتی در اوایل حضورش در بارسلونا. او تنها نیاز به اعتماد به نفس دارد.

8444