مورینیو: قیمت امباپه بیشتر از مسی و کریس است؛ هرتیمی او را می خواهد، دست به کار شود

مورینیو: قیمت امباپه بیشتر از مسی و کریس است؛ هرتیمی او را می خواهد، دست به کار شود

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال براین باور است که کیلیان امباپه فاصله زیادی با رسیدن به جایگاه ارزشمندترین بازیکن دنیای فوتبال دارد و درعین حال به این نکته اشاره کرده که این فوروارد فرانسوی، غیرقابل خرید است.

امباپه درسال2017با قراردادی 180 میلیون یورویی از موناکو به پاری سن ژرمن پیوست و درآن زمان گران قیمت ترین بازیکن نوجوان دنیای فوتبال و دومین انتقال گران تاریخ دنیای فوتبال لقب گرفت و نامش پس از نیمار 222 میلیون یورویی ثبت شد.

تابستان گذشته بود که امباپه با تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 شد و در 23 دیداری که دربازیهای این فصل لیگ یک فرانسه برگزار کرده، 26 گل به ثمر رسانده است.

دراین میان ژوزه مورینیو سرمربی سابق رئال مادرید و منچستریونایتد گفته که ارزش امباپه بیشتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دربازار بین المللی است وتاکید داشته که خریدن امباپه برای هیچ باشگاهی دردنیا مقدور نیست. آقای خاص دراین رابطه گفته:« من نمی گویم که امباپه الان بهترین بازیکن دنیاست ولی به نظر من او یکی از مهمترین بازیکنان در ارزش بازار فعلی است.»

مورینیو در گفتگو با کانال پلاس ادامه داد:« اگر من مربی یک باشگاه بودم، هرگز حتی به خریدامباپه هم فکر نمی کردم؛ چون او بازیکن غیرقابل خرید ودور از دسترسی است. اگر کسی هست که می خواهد برای خرید او تلاش کند، موفق باشد!.»


امباپه این روزها دراردوی تیم ملی فرانسه به سرمی برد و برای رساندن تیمش به رقابتهای یورو2020 می کوشد. آنها دراولین بازی شان درمرحله مقدماتی یورو2020، توانستند 1-4 مولداوی را شکست دهند. بازی بعدی آنها یک دیدار خانگی مقابل ایسلند درروز دوشنبه است.

امباپه درحال حاضر بازیکن پاری سن ژرمن است و این تیم فعلا با فاصله ای 20 امتیازی نسبت به لیل در صدر جدول رقابتهای لیگ فرانسه قرار دارد. البته پی.اس.جی با تقبل باخت مقابل منچستریونایتد در دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، از گردونه رقابتها کنار رفت. بازی بعدی پی اس جی روز سی و یک مارس در لیگ یک فرانسه مقابل تولوز خواهد بود.

6363