مالدینی: کلمه لیورپول من را به یاد فینال استانبول می اندازد، 3 فینال باختم اما آن بازی دردناکترینش بود!

مالدینی: کلمه لیورپول من را به یاد فینال استانبول می اندازد، 3 فینال باختم اما آن بازی دردناکترینش بود!

سایت رسمی فوتبالی - پائولو مالدینی هنوز شکست در فینال لیگ قهرمانان 2005 برابر لیورپول را باور نکرده و معتقد است که میلان در 110 دقیقه از 120 دقیقه بر این تیم سلطه داشت. 

به گزارش فوتبالی، فینال 2005 مانند یک کابوس برای هواداران میلان است چرا که تیم آنها بازی 3 - 0 برده را 3 - 3 مساوی کرد و در ضربات پنالتی شکست خورد. مالدینی، کاپیتان میلان، درباره این بازی به DAZN گفت: " من یک فینال جام جهانی و یک فینال لیگ قهرمانان را باختم بنابراین به اندازه خودم ناامیدی را تجربه کردم. در طول دوران حرفه ای خودم من سه فینال بسیار ناراحت کننده در لیگ قهرمانان را باختم اما فینال استانبول از همه بدتر بود چون فکر می کردم این آخرین فرصت من است. این اتفاق افتاد و سرنوشت یک فرصت دیگر به من داد تا دو سال بعد بار دیگر این اتفاق را تجربه کنم. "

آن فینال نیز برابر لیورپول بود اما میلان دوباره این اشتباه را تکرار نکرد و این بار در آتن جام قهرمانی را بالای سر برد. مالدینی در ادامه افزود: " کلمه لیورپول هنوز من را به یاد اولین فینال می اندازد. ما با 3 گل جلو بودیم، من پس از 40 ثانیه گلزنی کردم و در 110 دقیقه از 120 دقیقه بازی بر لیورپول سوار بودیم اما نتوانستیم پیروز شویم. این اتفاق به یاد من آورد که فوتبال چقدر عجیب است. یک سال طول کشید تا توانستم فیلم بازی را ببینم و آن موقع متوجه شدم که چقدر خوب بازی کردیم. ما در 90% از بازی تیم برتر میدان بودیم. این موضوع قدرت آن میلان را به من نشان داد. ما دو سال بعد بار دیگر به فینال رسیدیم. اگر بار دیگر به لیورپول می باختیم، شرایط سخت می شد. کارلو آنچلوتی تلاش زیادی برای این بازی کرد چرا که همیشه سعی می کرد از تیم برابر نگرانی ها حفاظت کند و روی مسائل مثبت تمرکز کند. بازی در فینال 2007 یک ریسک بود چون زانوی من در شرایط خوبی نبود اما می دانستم که این آخرین فرصت من برای قهرمانی در لیگ قهرمانان است و هرکاری کردم تا آنجا باشم. دو روز بعد از قهرمانی برای عمل جراحی به بلژیک رفتم. پس از این که به هوش آمدم مدام می پرسیدم که آیا بازی را بردیم یا باختیم. "

1070