سران بارسلونا و پنهان کردن هپاتیت مارادونا ؛ زندگی شلوغ دن دیگو باعث جدایی او از بارسا شد

سران بارسلونا و پنهان کردن هپاتیت مارادونا ؛ زندگی شلوغ دن دیگو باعث جدایی او از بارسا شد

سایت رسمی فوتبالی- دو فصل حضور دیگو آرماندو مارادونا در باشگاه بارسلونا، سوژه اصلی برنامه مستند «واموس» درمورد دیگو مارادونا بود. اسطوره آرژانتینی ، در بین سالهای 1982 تا 1984 پیراهن تیم کاتالان را به تن می کرد. و حالا گاسپارت (نایب رئیس وقت بارسلونا)، مینگیا (مدیربرنامه های مارادونا) و خولیو آلبرتو، کاراسکو، مارکوس آلونسو و کلوس، دوستان و هم تیمی ها وروزنامه نگاران آن زمان درمورد اتفاقاتی که در آن سالها گذشت، از زمانی که مارادونا مورد توجه مدیران بارسا قرار گرفت تا زمان جدایی از این تیم و انتقال به ناپولی صحبت کرده اند.

گاسپارت (نایب رئیس وقت بارسلونا) و مینگیا (مدیربرنامه های مارادونا)، از سه تلاش باشگاه بارسلونا برای خرید مارادونا صحبت کردند. اولین تلاش برای خرید مارادونا در سال 1978 و به خاطر کمبود بودجه بارسا ناکام ماند؛ دومین بار هم درسال 1980 چنین اتفاقی تکرار شد.گاسپارت با یادآوری آن روزها گفته:« باشگاه وقت مارادوتا حاضر به فروشش نشد و گفت که زادگاه دیگو به او نیاز دارد. آنها مارا مستقیما به فرودگاه بوئنوس آیرس بردند. عکسهایمان در روزنامه ها چاپ شد و نوشتند که ما قصد دزدیدن مارادونا را داریم.»


بخش دیگری از این مستند به زندگی مارادونا در بارسلونا پرداخته. یکی از نزدیکان مارادونا گفته:« او در محله پدرالبس زندگی می کرد. خیلی زود خانه اش پر از دوستانش شد. گاهی وقتها 30 یا 40 نفر از دوستان و اقوامش می آمدند و می ریختند و می پاشیدند. اگر ساعت 10 شب به خانه مارادونا می رفتی، می دیدی که 10 یا 12 نفر روی زمین نشسته اند، فیلم می بینند و می خندند و این بساط تا ساعت 3 صبح ادامه داشت. مارادونا پول زیادی داشت و درنتیجه رفت و آمدهای زیادی هم انجام می داد.»

اما درهمان زمان بود که اولین اتفاق دردناک زندگی دن دیگو از راه رسید: ابتلا به هپاتیت. خیلی دراین باره صحبت می شد و حالا فابیان اورتیس، روزنامه نگار سرشناس دراین باره توضیح داده:« یکی از دلایل انتقال هپاتیت ارتباطات غیرسالم جنسی است. اما از آنجا که چنین داستانی غیرقابل تحمل بود، نمی شد آن را به رسانه ها توضیح داد. سران باشگاه برای آنکه کمی فرصت بخرند، این ماجرا را به شیوه دیگری توضیح دادند.»

مارادونا بازگشت، قهرمان جام حذفی شد و در فصل بعد، در هفته چهارم لالیگا، خطای گوئیکوتسئا، باعث مصدومیت شدید مارادونا از ناحیه قوزک شد:« او دوره بازیابی را خیلی جدی گرفت. انتظار می رفت که شش ماهی از میادین دورباشد ولی او سه ماه و نیمه برگشت.»

بعد از اتمام تعطیلات سال نوی میلادی مارادونا به میادین بازگشت ولی بارسا نتوانست قهرمان لالیگا شود. در هفته یکی مانده به آخر فصل، دربازی با اسپانیول، مارادونا اخراج شد و چند هفته بعد در فینال جام حذفی و مقابل اتلتیک بیلبائو، درگیری وحشتناکی میان بازیکنان درزمین چمن رخ داد:« برخی از نزدیکان دیگو قصد داشتند وارد زمین شود؛ ولی نیروی پلیس به آنها اجازه نداد و آنها را متوقف کرد.»

همینجا بود که اختلافهایی میان سران بارسلونا و مارادونا به وجود آمد؛ گمانه زنی ها درمورد زندگی شخصی و نامنظم مارادونا و رفت و آمدهای بیش از حدش با نزدیکانش باعث شد تا سران باشگاه به فکر فروش مارادونا بیفتند.یکی از مدیران وقت بارسا گفت:« قرار شد تا من با سران ناپولی برسر فروش مارادونا به آنها صحبت کنم. من نمی خواستم مارادونا برود.


کاراسکو با یادآوری آن روزهاگفته:« اگرچه مارادونا رفت و آمد زیاد داشت ولی من ندیده بودم که او کاری کند که به فوتبال حرفه ای اش آسیب بزند. شایعه های زیادی درمورد زندگی مارادونا در بارسلونا به گوش می رسید.» کلوس هم با ابراز حسرت جدایی مارادونا از بارسلونا گفت:« ما بهترین بازیکن دنیا را داشتیم ولی از او لذت نبردیم.»

مارادونا که به شدت از نونیس، رئیس وقت بارسلونا عصبانی بود، به ناپولی رفت. او درآن روزها در صحبت هایی گفت:« نونیس به من بی احترامی کرد.» دن دیگو به ناپولی رفت و درسال 1986 بعداز قهرمانی با آرژآنتین در جام جهانی به بارسلونا بازگشت و درمراسم دن بالن شرکت کرد. اورتیس با یادآوری آن روزها گفت که مارادونا درآن زمان گفته بود:« چه شهری است بارسلونا، من چطور توانستم از اینجا بروم.»

6363