پایان خوش 97 برای تراکتورسازی؛ از نتایج درخشان تا کاندیداتوری قهرمانی

پایان خوش 97 برای تراکتورسازی؛ از نتایج درخشان تا کاندیداتوری قهرمانی

وبسایت رسمی فوتبالی- به گزارش فوتبالی و به نقل از ایلنا، تراکتورسازی بعد از فراز و نشیب‌های فراوان در لیگ برتر و البته پای ثابت این لیگ بودن و معمولا در بین تیم‌های بالای جدول، امسال را متفاوت از سال‌های گذشته شروع کرد. تبریزی‌ها در شرایطی که بحران مالی اکثر تیم‌ها را آزار می‌داد و تراکتورسازی هم در شرایط سختی قرار گرفته بود، با واگذاری تیمشان به بخش خصوصی می‌توان گفت، جان تازه‌ای به این تیم بخشیدند. هر چند انتقادهایی به نحوه واگذاری این تیم تبریزی وجود داشت اما به هر حال فعلا این تیم را از یک بحران واقعی نجات داد تا امسال تراکتورسازی با دغدغه کمتری نسبت به سال‌های گذشته کارش را شروع کند و به اتمام برساند.

 تراکتورسازی با مالک خصوصی با توپ پر لیگ را شروع کرد و با جذب سرمربی نامدار و بازیکنان ستاره کمی هواداران را به خاطر تجربه برخی باشگاه‌‌ها از این نوع جذب بازیکن نگران کرد اما هر چقدر در لیگ برتر پیش رفت، خیال هواداران راحت‌تر شد تا اینکه جان توشاک نتوانست انتظار هواداران و مالک تیم را برآورده کند و از این تیم جدا شد اما نه تنها خللی در کار تراکتور ایجاد نشد، بلکه شرایط به نحو مطلوبی پیش رفت و محمد تقوی در هدایت تیم موفق عمل کرد. روزهای اوج تراکتورسازی در هفته دوازدهم لیگ برتر رقم خورد؛ جایی که این تیم در رویارویی با ذوب‌آهن در تبریز توانست بعد از خوردن یک گل از ذوب آهن این تیم را با چهار گل درهم بکوبد و نشان دهد برنامه مفصلی برای صدرنشینی لیگ برتر دارد.

 کار تراکتوری‌ها در این دیدار آنقدر خوب بود که می‌توانست آنها را تا مدت‌ها، پیروز میدان در رویارویی حریفان کند اما تعطیلی 15 روزه لیگ کار دست تراکتورسازی داد. البته به بیان صادقانه‌تر تراکتورسازی از خودی خورد. در حالی که آنها روی دو بازیکن خارجی خود یعنی لی اروین و استوکس حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، مخصوصاً لی اروین که در دیدار استثنایی این تیم مقابل ذوب آهن هت‌تریک کرده بود، این دو بازیکن با تعطیلی لیگ برتر به مرخصی رفتند اما از بازگشت آنها خبری نشد که نشد. غیبت اروین و استوکس شیرازه تراکتورسازی را از هم پاشید و تا چند هفته نوسان تراکتورسازی در رویارویی با حریفان کاملاً مشهود بود.  بعد از چند هفته و از دست دادن چندین امتیاز باز هم تراکتورسازی توانست به شرایط عادی برگردد و بازگشت استوکس هم کمک خوبی برای بازگشت این تیم شد تا این تیم در نخستین سال با مالک خصوصی در رده سوم جدول و با اختلاف 2 امتیاز از صدر جدول قرار گیرد. نکته جالب در طول هفته‌های گذشته این بود که نیمکت تراکتورسازی، مدیران و حتی بازیکنان هم قول قهرمانی به هواداران ندادند و قهرمانی در لیگ برتر را به فصل آتی رقابت‌ها موکول کردند.

۴۱۲۴