فان‌پرسی: لمپارد در حد زیدان بود؛ او در هر بازی هزار بار چشمانش را می‌چرخاند

فان‌پرسی: لمپارد در حد زیدان بود؛ او در هر بازی هزار بار چشمانش را می‌چرخاند

سایت رسمی فوتبالی – روبین فان‌پرسی، بازیکن سابق آرسنال و منچستریونایتد گفته فرانک لمپارد در حد زین‌الدین زیدان بوده است.

فان‌پرسی درباره این بازیکن سابق چلسی می‌گوید: «فرانک لمپارد روش بازی خیره‌کننده‌ای داشت. از دید من، هنر یک بازیکن بزرگ این است که همه چیز را زودتر ببیند و بازی را پیش از دیگران بخواند. لوکا مودریچ هم در این زمینه عالی است، اما فرانک از همه بهتر بود.

من شنیده‌ام که برخی مربیان او را 90 دقیقه تماشا می‌کردند و می‌گفتند که چشمان لمپارد حدود هزار بار دور زمین می‌چرخیده است. زمانی که این را شنیدم، تصمیم گرفتم این جنبه از بازی‌ام را تقوفت کنم. 

اکثر بازیکنان پس از دریافت توپ نیاز به زمان دارند تا آن را کنترل کنند. آنها سرشان یک لحظه به پایین می‌افتد و بعد سرشان را بالا می‌برند. در چنین شرایطی، شما دو ثانیه حیاتی در زمینه تصمیم‌گیری را از دست می‌دهید. زمانی که مقابل بازیکنان در کلاس جهانی بازی می‌کنید، چنین فضا و زمانی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. شما باید با سرعت بازی هماهنگ شوید.

این روزها من در پست شماره 10 بازی می‌کنم و سه مهاجم مقابل من قرار می‌گیرند. من با زود پاس دادن، گل می‌سازم. مهم است که بدانید که چه کسی کجای زمین است. چون شرایط زمین مرتبا تغییر می‌کند، لمپارد هزار بار به اطراف نگاه می‌کرد. این کار بسیار خسته‌کننده‌ای است. اما اگر تصویر را در ذهنتان داشته باشید، می‌توانید سریع پاس بدهید. لمپارد این‌طور بود. یک بار هم دیدم که زین‌الدین زیدان مانند لمپارد یک بازی بی‌نقص انجام داد. یک بار دیدم که او در 90 دقیقه حتی یک بار هم توپ را از دست نداد.»

8444