مرادی: داوران خودشان علیه مربین مصاحبه کنند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

مرادی: داوران خودشان علیه مربین مصاحبه کنند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

وب سایت رسمی فوتبالی- ناظر داوری بازی سپیدرود و پرسپولیس، گفت: اگر قرار باشد مربیان صحبت کنند و داوران هم علیه آنها واکنش نشان بدهند اتفاق خوبی رخ نخواهد داد و سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

به گزارش فوتبالی، مسعود مرادی در پایان دیدار پرسپولیس و سپیدرود رشت در مورد فضای اخری داوری در فوتبال ایران، گفت: شرایط لیگ دشوار شده است. 4-5 تیم در جمع مدعیان هستند. رقابت بسیار حساس شده است. این حساسیت کار داوران را بیشتر می‌کند. فضایی که علیه داوران حاکم شده اگر ادامه پیدا کند روی کار داوران تاثیر منفی می‌گذارد. اشتباهات همیشه بوده و هست. اینکه بگوییم اشتباه بخشی از داوری است را قبول ندارم.  باید تلاش کنیم تا کمترین اشتباه اتفاق بیفتد. نظر من این است که داوران با تمرکز بیشتر و حمایت بیشتر فدراسیون کار خود را دنبال کنند. حضور دو داور در پشت خط برای کمتر شدن اشتباهات است. در مورد اعتراضات غیر حرفه‌ای عمل می‌کنیم در هیچ جای دنیا ندیدم این شکل اعتراض صورت بگیرد. خیلی راحت به داور اعتراض می‌شود. با ادامه این روند شاهد عملکرد خوبی از داوران نخواهیم بود.

وی در مورد اعتراض تند امیر قلعه‌نویی و اینکه او لیست سیاهی را اعلام کرده است، گفت: همه مربیان برای ما قابل احترام هستند اما نباید احساسی عمل کنند. شاید یک داور در یک بازی خوب و یک بازی بد عمل کرده باشد اما این نوع برخورد و صحبت در مورد داوران شایسته نیست.

مرادی در مورد اینکه داوران از خودشان حمایت می‌کنند اما فدراسیون بیانیه‌ای در حمایت از داوران نمی‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار باشد مربیان صحبت کنند و داوران واکنش نشان بدهند اتفاق خوبی نیست. من هم با شما هم عقیده هستم و کمیته داوران و تشکیلات باید حمایت کند. اگر خود داوران جواب بدهند سنگ روی سنگ بند نمی‌شوند و اتفاقات شخصی می‌شود. تشکیلات داوری حمایت خواهند کرد. جامعه داوری باید بیش از این از خودش حمایت کند و اجازه ندهند از بیرون علیه آنها هجمه شوند. اگر در خد داوری حمایت خوبی صورت بگیرد.  آنوقت شرایط بهتر می‌شود.

وی در مورد اینکه قلعه‌نویی گفته برخی داوران اتفاقات را مدیریت می‌کنند، گفت: صراحتا باید بگویم هیچ داوری نمی‌خواهد بد قضاوت کند. با این حرف مخالف هستم مدیریت بخشی از داوری است اما مصلحت اندیشی در داوری وجود ندارند. داوران در معرض دید همه هستند و عملکردشان زیر ذره‌بین است.

مرادی در مورد اینکه یک داور برای یک تیم خاص قضاوت می‌کند، گفت: این به سیاسیت کمیته داوران باز می‌گردد من در جایگاهی نیستم که در این مورد نظر بدهم آنها در مورد مسائل مختلف فکر می‌کنند و سپس داور انتخاب می‌کنند. اگر فضا را به کمک رسانه‌ها و بازیکنان و مربیان تلطیف کنیم قطعا عملکرد داوران بهتر خواهد شد و اشتباهات کمتری رخ می‌دهد.

7655