بیرانوند: سال 97 برایم رویایی بود

بیرانوند: سال 97 برایم رویایی بود

وب سایت رسمی فوتبالی- دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی معتقد است که سال 97 برایش رویایی بوده و قصد دارد در سال 98 به روند خوب خودش ادامه دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، سال 97 اگر برای همه سرشار از مشکلات اقتصادی و فضای ناامن کاری بود، برای یک نفر شاید بهترین سال دوران عمرش رقم خورد. اگر بگوییم بیرانوند خوشبخت ترین ایرانی سال 97 است، پر بیراه نگفته ایم. بیروی فوتبال ایران در تمام روزهایی که از خداوند عمر گرفته، این 365 روز برایش متفاوت تر از تمام سال های عمرش است. از آن جمله تاریخی "چطوری کریس" تا گرفتن پنالتی رونالدو در جام جهانی روسیه، رسیدن به فینال آسیا با پرسپولیس و گرفتن ضربه کاپیتان سابق بارسلونا ژاوی هرناندس. او حتی در جام ملت ها هم با اینکه تیم ملی حذف شد، چند سیو عالی از خودش به نمایش گذاشت. بیرانوند یک سال فوق العاده را با مهارهای استثنایی اش پشت سر گذاشت و در آخرین حرکت خاطره انگیزش ضربه مهاجم السد را در بازی که در دقیقه 5+90 شکست خوردند، به خوبی مهار کرد. او آنقدر خوب بود که در نظرسنجی برنامه 90 مرد سال فوتبال ایران شود. گفت و گوی علیرضا بیرانوند در واپسین روزهای سال 97 را باهم می خوانیم.

*آخرین بازی سال را مقابل سپیدرود از دست دادی.

 متاسفانه به خاطر فشار بازی ها و بد بودن زمین تمرین، عضله پشت پایم مرا اذیت می کرد. در دیدار با پاختاکور، نساجی و السد هم با کمک پزشکان درون دروازه ایستادم. اگر یک بار دیگر در چمن مصنوعی رشت هم به میدان می رفتم و فشار زیادی را روی پایم می آوردم، احتمال داشت به جز همین یک بازی، چهار بازی دیگر را هم از دست بدهم.

*در دیدار با السد یک مهار استثنایی دیگر داشتی اما در نهایت شکست خوردید.

من تمام تمرکزم برای کمک کردن به پرسپولیس است و اگر کاری هم کرده ام به خاطر تیمم و لطف هواداران بوده است. بازی با السد همان طور که قبل از آن هم به شما گفته بودم امیدوار بودم روز خوب بازیکنان و برانکو باشد، اما متاسفانه روز خوب ما و برانکو بود اما روز خوب هواداران نبود چون فوق العاده بازی کردیم ولی متاسفانه نتوانستیم هواداران را شاد کنیم.

*داوری ها در لیگ و آسیا باب میل شما نیست؟

ما موقعیت های زیادی را طی این چند بازی از دست داده ایم اما جدا از این مسئله، از بازی با نساجی، السد و پاختاکور سه گل روی اشتباه داوری خوردیم که این با توجه به فشردگی بازی ها و نزدیک بودن رقبا به یکدیگر، کار ما را سخت کرده اما ما پرسپولیس هستیم و برای رسیدن به هدفمان دست به هر کاری می زنیم. روز به روز بهتر شده ایم و فکر می کنم روزهای خوب پرسپولیس دوباره از راه رسیده است.

*موقعیت های زیادی مقابل السد و حتی نساجی به دست آوردید اما دلیل اینکه توپ هایتان گل نمی شود چیست؟

جدا از بحث داوری که درباره اش صحبت کردم، خود ما بازیکنان هم باید تمرکزمان را بالا ببریم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و من همیشه به بچه ها می گویم پنج دقیقه اول و پنج دقیقه آخر هر بازی مهم است. ما در چند بازی اخیر در همین ابتدا و انتهای بازی تمرکزمان را از دست دادیم. مقابل پاختاکور و مقابل نساجی و همچنین السد که واقعا شکست تلخی بود چون مقابل این تیم موقعیت های زیادی ایجاد کردیم. وقتی خلاصه بازی را دیدم، از شش دقیقه و نیم که خلاصه بازی بود، چهار دقیقه آن فرصت های پرسپولیس بود. بازی با السد نشان داد که بازیکنان جدید تیم هم به هماهنگی رسیده اند.

*فرصت هایی که علیپور از دست داد و مهاری که تو داشتی، آن چیزی نشد که پرسپولیس به دنبالش بود. علی علیپور در رختکن پس از بازی چه شرایطی داشت؟

درباره علی علیپور فقط می خواهم یک جمله بگویم و آن هم این است که علی بازیکن فوق العاده خوبی است و اگر دقت کرده باشید موقعیت هایی را که به دست آورد با تلاش خودش بود. او با خلاقیت و تلاش به این موقعیت های گلزنی دست پیدا کرد اما خستگی و دوندگی زیاد باعث شد تا این موقعیت ها هدر بروند. مطمئن باشید که علی علیپور آینده خوبی در پرسپولیس دارد و دوباره مدعی آقای گلی می شود.

*سال 97 برای بیرانوند یک سال رویایی و فراموش نشدنی است. شاید فوتبال ایران امسال را برای همیشه در خاطرش بسپارد که تو چه کارهایی برای آن کردی.

این نظر لطف شماست و هواداران که همیشه حامی من بوده اند. من همان بیرانوند همیشگی هستم و اگر این هواداران نبودند شاید این انگیزه و تلاش در من هم به وجود نمی آمد. واقعا سال 97 سالی پر از خاطره برای من بود و تا آخر عمرم امسال را فراموش نخواهم کرد. من از اول زندگی ام و دوران فوتبال حرفه ای هرگز چنین سالی را تجربه نکرده بودم. از قول من بنویسید که سال 97 برای علی بیرانوند رویایی بود. حضور در سه تورنمنت مهم و رسیدن به عنوان مرد سال فوتبال ایران، همه باعث شد تا دوباره خودم را مدیون مردم ایران بدانم و تلاشم را بیشتر کنم تا سال 98 هم همین روند را ادامه بدهم.

7655