غفوری: کی‌روش در نبردن من به جام جهانی اشتباه کرد

غفوری: کی‌روش در نبردن من به جام جهانی اشتباه کرد

وبسایت رسمی فوتبالی- مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: امسال هیجان دربی کمی بیشتر است و چون فاصله ها کم است شاید یک تیم با برد دربی صدرنشین شود، به نظرم دربی امسال هیجانی‌تر هم می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، وریا غفوری در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در خصوص مصدومیت خودش گفت: متاسفانه از نظر مصدومیت 2-3 هفته ای مشکل داشتم و در بازی آخر عضله ام دچار کشیدگی مختصر شده که با چند جلسه تمرین این مصدومیت رفع می‌شود و می‌توانم به تمرینات برگردم.

وی در خصوص شرایط استقلال نیم فصل دوم گفت: در این 3 سالی که در استقلال بودم هر سال همین طور است که اول فصل را خوب شروع نمی‌کنیم و آخر فصل شرایط ما بهتر می‌شود. البته فاصله ها در صدر جدول خیلی کم است و امیدوارم بازی امروز را ببریم و آخر فصل هم دل مردم را شاد کنیم.

مدافع استقلال در خصوص اینکه به جام جهانی نرفت گفت: بدترین خاطره ورزشی من نرفتن به جام جهانی بود چون خیلی زحمت کشیدم و تک تک لحظات زندگی ام را گذاشتم تا به جام جهانی بروم.واقعا دلیلش را نمی‌تونم بگویم چون نمی‌دانم دلیلش چه بود که یک بازیکن با آن آمار در لیست نبود. به نظرم سلیقه کی‌روش بود ولی قطعا می‌توانم بگویم که این موضوع قطعا اشتباه بود.

وی در خصوص اینکه کی‌روش و شفر روی پست وی اختلاف داشتند گفت: هر مربی از بازیکن یک خصوصیات خاص را می‌خواهد. شفر دوست داشت در مقطعی می‌خواست من را وینگر راست بازی بدهد ولی کی‌روش دوست داشت من مدافع راست بازی کنم. این یک نظر است و نمی‌شود گفت که کدامیک درست می‌گفتند.

غفوری در خصوص دربی روز 10 فروردین گفت: من تمام توانم را می‌گذارم که تیم موفق شود. 2-3 روز دگر مصدومیتم رفع می‌شود ان شاالله در این بازی کمک کنم. امسال هیجان دربی کمی بیشتر است و چون فاصله ها کم است شاید یک تیم با برد دربی صدرنشین شود. به نظرم دربی امسال هیجانی‌تر هم می‌شود.

مدافع تیم فوتبال استقلال با اشاره به حواشی که برای او  رخ داد و آیا این حواشی روی کیفت او تاثیر داشت یا خیر گفت: متاسفانه در 2-3 هفته آخر یکسری حواشی پیش آمد و دقیقا این اتفاقات زمانی رخ داد که من دچار مصدومیت هایی شدم،مصدومیت من ربطی به حواشی نداشت و متاسفانه  برخی از مسئولان یکسری حرف‌ها زدند و من هم حرف خودم را زدم و متاسفانه به عده‌ای برخورد و آنها جبهه گرفتند و علیه من صحبت کردند. در همین راستا هم بحث شهرستانی و تهرانی به وجود آمد ولی من باید بگویم همه ما یک ایرانی هستیم. متاسفم که یک عذر‌خواهی ساده هم از این مسئول نشنیدیم و قضیه گم شد!

وی با اشاره به این که متولد سنندج است و معنی اسم کوچکش هوشیار و زرنگ است در خصوص فرهنگ سازی در ورزشگاه‌ها و اینکه برخی تماشاگران سکوها را تمیز می‌کنند گفت:تمیز کردن استادیوم ها یک حرکت بزرگ برای فرهنگ سازی در استادیوم ها است و این کار شایسته و قابل تقدیر است. امیدوارم رسانه‌ها این کار را بازتاب بدهند تا این حرکت در ورزش ما جا بیفتد.

مدافع تیم استقلال که در بازی امروز تیمش حضور ندارد گفت: هواداران فوتبال روح تیم ها هستند که اگر نباشند لذتی برای این تیم ها نمی‌ماند. من از هواداران استقلال ممنون هستم چون روزهایی ممکن است بازیکن انرژی نداشته باشد ولی وقتی به زمین می‌آید و هواداران را می‌بیند انرژی و شور می‌گیرد.

غفوری با اشاره به اینکه ۲ فرزند دارد در خصوص چهارشنبه سوری و اینکه اتفاقات دردناکی در سه شنبه پایان سال رخ می‌دهد گفت:قطعا یکی از کارهایی که باید فرهنگ سازی شود استفاده نکردن از مواد محترقه است. فرهنگ ما نشان داده که هر سال نوروز را هر سال برگزار کردیم بدون مشکل ولی چند سال است این بمب های دستی عید خیلی از خانواده ها را خراب کرده است.توصیه من مثل خیلی از افراد این است که از این بمب ها استفاده نکنند و با یک آتش کوچک از چهارشنبه سوری لذت ببرند.

وی در خصوص اینکه فکر می‌کند سرمربی تیم ملی باید داخلی باشد یا خارجی گفت:سرمربی تیم ملی ایران در 8 سال گذشته کی‌روش بود، او یک استاد در جایگاه خودش بود.کی‌روش خیلی از مشکلات در فوتبال ما را حل کرد، شاید من یک جاهایی از نظرات او ضرر کردم ولی او مربی بزرگی بود. مربی بعدی تیم ملی ما باید بالاتر از کی‌روش یا در حد او باشد تا فوتبال ما رو به پیشرفت باشد.

به گزارش فارس، غفوری در خصوص اینکه عید نوروز او را یاد چه چیزی می‌اندازد گفت: من همیشه یاد تعطیلی ها می‌افتم و آن را دوست داشتم. البته منطقه کردستان طبیعت خوبی دارد و اگر کسانی می‌توانند سفر کنند حتما به غرب کشور سر بزنند. من اخبار را در مورد محیط زیست پیگیری کردم که گفته بودند خیلی از جنگل‌های شمال تا ۶۰ سال ‌آینده از بین می‌رود که این واقعا یک هشدار است.باید از دبستان فرهنگ سازی کنیم که چگونه از طبیعت محافظت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند جای چه کسی در استقلال خالی است گفت: دوست داشتم کنار مجتبی جباری بازی می‌کردم که متاسفانه با حواشی و ناراحتی از استقلال کنار گذاشته شد.همچنین جای حسن روشن و ناصر حجازی در استقلال خالی است.

غفوری در پایان در خصوص آرزویش برای مردم ایران گفت: اول از همه سلامتی برای مردم ایران دارم و امیدوارم دل آنها شاد باشد. امیدوارم امسال در کشور ما شایسته سالاری صورت بگیرد تا وضعیت کشور ما بهتر شود.

9697