جام باشگاه‌های جهان 24تیمی می‌شود

جام باشگاه‌های جهان 24تیمی می‌شود

سایت رسمی فوتبالی – شورای فیفا تصویب کرده که جام باشگاه‌های جهان در سال 2021 به صورت آزمایشی با 24 تیم برگزار شود.

در حال حاضر تنها 7 تیم در مسابقات سالانه جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کنند. قرار است جام باشگاه‌های جهان در سال 2021 در ماه‌های خرداد و تیر با 24 تیم برپا شود. این بازی‌ها جای جام کنفدراسیون‌ها را خواهد گرفت.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا این خبر را تایید کرده است. این در حالی است که برخی از باشگاه‌های بزرگ اروپا اعلام کرده‌اند که در این رقابت‌ها حضور نخواهند یافت.

اد وودوارد، معاون اجرایی منچستریونایتد، و روسای باشگاه‌های آژاکس، بارسلونا، رئال مادرید و پاری سن‌ژرمن نامه‌ای در مخالفت با این تغییر نوشته‌اند و اعلام کرده‌اند که در صورت انجام چنین تغییری، در این مسابقات حاضر نخواهند شد.

اینفانتینو در واکنش به این موضوع گفته است: «امیدواریم که بهترین تیم‌های دنیا در این مسابقات شرکت کنند و ما بحث‌های بسیار مثبتی با یوفا داشته‌ایم. اما امروز مسئولیت ما این است که تصمیم خود را بگیریم، چون تنها دو سال دیگر این مسابقات برگزار خواهد شد. حالا دنیا یک جام باشگاه‌های جهان واقعی خواهد دید و تیم‌های دنیا با هم رقابت خواهند کرد تا قهرمان واقعی دنیا مشخص شود. فوتبال باشگاهی در مناطق مختلف دنیا با سرعت‌های متفاوتی دارد پیشرفت می‌کند، و ما می‌خواهیم رقابتی جذاب و معتبر داشته باشیم.» 

8444