فیفا تعداد بازیکنان قرضی هر باشگاه را به کمتر از 10 نفر محدود می‌کند

فیفا تعداد بازیکنان قرضی هر باشگاه را به کمتر از 10 نفر محدود می‌کند

سایت رسمی فوتبالی – آندره‌آ آنیلی، رییس یوونتوس گفته فیفا قصد دارد سیستم قرض دادن بازیکنان را به‌شدت محدود کند و هر باشگاه بتواند کمتر از 10 بازیکنش را قرض بدهد.

انتظار می‌رود که تغییرات گسترده‌ای در این زمینه اعمال شود. باشگاه‌های بزرگ بازیکنان بسیاری را می‌خرند و آنها را به باشگاه‌های کوچک‌تر قرض می‌دهند.

آنیلی می‌گوید: «تیم‌های ذخیره باشگاه‌ها در سراسر اروپا وجود دارند. تنها در انگلیس است که باشگاه‌ها تیم دوم ندارند. به نظرم بسیار مهم است که بازیکنی که 19، 20، 21 سال دارد برخورد فیزیکی با یک بازیکن 35ساله داشته باشد. آنها به این ترتیب رشد خواهند کرد.

نتایج به‌دست‌آمده این را نشان می‌دهد. اگر به قهرمانان جام جهانی یا جام ملت‌های اروپا در دوره‌های اخیر نگاه کنیم، بسیاری از بازیکنانشان در تیم‌های ذخیره‌ها پرورش یافته‌اند.

ما باید به این موضوع فکر کنیم تا به فرمول درست برسیم. مساله دیگر این است که فیفا دارد در زمینه انتقالات کار می‌کند. فیفا انتقالات قرضی را زیر ذره‌بین گذاشته است چون تیم‌های بزرگ بهترین جوانان را می‌خرند و آنها را قرض می‌دهند. فیفا سیستم قرض دادن بازیکنان را به‌شدت تغییر خواهد داد و هر تیم تنها خواهد توانست کمتر از 10 بازیکنش را قرض بدهد.»

8444