بارتومئو:با خرید دمبله و کوتینیو، برای بازنشستگی مسی آماده می شویم؛ رونالدینیو شادی را به بارسا بازگرداند

بارتومئو:با خرید دمبله و کوتینیو، برای بازنشستگی مسی آماده می شویم؛ رونالدینیو شادی را به بارسا بازگرداند

سایت رسمی فوتبالی- جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا در حال تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت برای باشگاه کاتالان است؛ برنامه ریزی های او چه از حیث اداری و چه از حیث ورزشی است و اینطور به نظر می رسد که رئیس باشگاه کاتالان از افت رئالی ها بعد از جدایی کریس رونالدو حسابی به فکر فرو رفته است؛ چرا که او برنامه ریزی ها برای بارسای بدون مسی را آغاز کرده است.

تا دو فصل دیگر انتخابات ریاست باشگاه کاتالان انجام خواهد شد. بارتومئو در گفتگو با بی بی سی سپورت به آنالیز فعالیتهایش به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا پرداخته و گفته:« اززمانی که رونالدینیو به بارسلونا آمد، تاریخ باشگاه تغییر کرد؛ رونالدینیو تاریخ باشگاه را تغییر داد. رونالدینیو لبخند، رضایت و شادی را به تیم ما بازگرداند. گواردیولا هم به عنوان سرمربی کاری کرد که اقتدار ورزشی باشگاه رشد چشمگیری کند. ما الان لیونل مسی را داریم، بهترین بازیکن دنیا که تاریخ فوتبال است.»

بارتومئو در ادامه به این نکته اشاره کرد که می داند که تیمش نمی تواند تا ابد روی لیونل مسی حساب باز کند:« می دانم که روزی لیونل مسی بازنشسته خواهدشد. امیدوارم که این اتفاق 4 یا 5 سال دیگر رخ دهد و می خواهم باشگاه را برای آینده آماده کنم.» او همچنین توضیح داد که او و سایر اعضای کادر مدیریتی باشگاه ، در حال آماده سازی بارسا برای روزهای بدون مسی هستند:« ما در تلاش هستیم تا جوانان بامهارتی مثل دمبله، کوتینیو و فرانکی دی یونگ را به باشگاه بیاوریم. چون می خواهیم و باید این خط مشی موفق و فوق العاده را ادامه دهیم.»

رئیس باشگاه بارسلونا ادامه داد:« دوره مدیریت من در بارسلونا دوسال دیگر به پایان می رسد و می خواهم تیم را برای آینده آماده کنم تا بتوانم تیم را با هوادارانی فراوانی، با سرمایه ای بیشتر و پروژه های درحال انجام به رئیس جدید باشگاه تحویل دهم تا بارسلونا همچنان تیمی رقابتی باقی بماند.»

او در بخش بعدی این گفتگو با شوخ طبعی گفت:« وقتی جوان بودم، رویای ریاست دربارسلونا را در سر نداشتم و دلم می خواست بازیکن بارسلونا شوم ولی مهارتهای فوتبالی ام کافی نبود. انتخابم به سمت ریاست بارسا، برایم افتخار بزرگی بود؛ چون شعار "فراتر از یک باشگاه" در حد یک شعار صرف نیست.»

بارتومئو همچنین به این نکته اشاره کرد که افتخار می کند که نماینده باشگاه بزرگی مثل بارسلوناست و دراین تیم کار می کند و ابراز امیدواری کرد که بتواند خریدهای خوبی برای تیم انجام دهد:« این بهترین قسمت ریاست در بارسلوناست؛ وقتی بازیکنان جوان جدیدی به لاماسیا می آیند و یا اینکه بازیکنان بامهارت جدیدی را برای تیم می خری. اخیرا داستان دی یونگ را داشتیم. برای خرید او حسابی جنگیدیم تا او به بارسلونا بیاید. قبل از قطعی شدن این انتقال فکر می کردیم که شاید این انتقال قطعی نشود. تصمیم گرفتیم هواپیمایی بگیریم و برویم و شرایط را برای او و خانواده اش توضیح دهیم که بارسلونا چگونه است و جزئیاتی درمورد شهر بارسلونا و امکاناتی که باشگاه می تواند در اختیارش بگذارد را شرح دادیم و گفتیم که اگر تصمیم به انتقال به بارسا بگیرد، زندگی اش عوض خواهد شد. فقط بحث او نیست و بحث تمام بازیکنانی است که تصمیم می گیرند تا به بارسلونا بیایند.»

بخش پایانی صحبتهای بارتومئو حمایت از برنامه های مقامات  لالیگا برای برگزاری برخی از بازیهای این لیگ در کشورهای مختلف، از جمله در آمریکا و منطقه خاورمیانه و آسیا بود. بارتومئو دراین باره گفت:« هدف از این کار این است که ما به هوادارانمان دراین کشورها نزدیک تر شویم و به آنها ادای احترام کنیم.»

6363