پنجعلی: آینده فوتبالمان را خوب نمی بینم

پنجعلی: آینده فوتبالمان را خوب نمی بینم

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت نمایندگان ایران در آسیا و همچنین فوتبال ایران اظهار ناامیدی کرد.

به گزارش فوتبالی، محمد پنجعلی پیشکسوت سرخ پوشان با انتقاد از عملکرد مسئولان سازمان لیگ برای برنامه ریزی های فشرده، اظهار کرد که پرسپولیس به همراه دو نماینده دیگر به شدت خسته فشار بازی های پی در پی هستند و فقط می توانیم امیدوار باشیم که شاید از گروهشان در آسیا صعود کنند! پنجعلی در این باره صحبت های دیگری نیز با فوتبالی انجام داده که در ادامه می خوانیم.

*عملکرد پرسپولیس را در این دو بازی لیگ قهرمانان آسیا چطور ارزیابی می کنید؟

خوب بود. بازی دیروز هم بسیار سخت بود. پرسپولیس موقعیت های زیادی داشت. بسته بازی کرد و روی ضد حملات موقعیت های بسیار خوبی را خلق کرد اما در نهایت متاسفانه با اشتباه فاحش داوری بازی را واگذار کردیم.

*پس شما نیز مانند سایر پرسپولیسی ها معتقدید که این روزها اشتباهات داوری زیادی علیه این تیم است؟ 

بله متاسفانه همینطور است علی الخصوص برای تیم ما. هم در لیگ خودمان هم در لیگ قهرمانان شاهد اشتباهات فاحش داوری علیه پرسپولیس هستیم.

*وقتی در هر دو لیگ داخلی و آسیایی اشتباه داوری باشد نمی توان گفت قصد و غرضی پشت آن است. شما موافق هستید؟

واقعا نمی دانم چه بگویم. فقط می دانم که خیلی عجیب است. اکنون بازی های فشرده برای تیم می گذارند که ما می گوییم سهوی است اما شما دیروز را ببینید بازیکنان چقدر خسته بودند. به موقعیت تک به تک علیپوری که بازیکن سرعتی ماست دقت کنید. وسط راه خالی کرد و دفاعی که از علیپور عقب افتاده بود به او رسید. این نشان دهنده خستگی بدنی بازیکنان است. ما هر چه می گوییم کسی توجهی نمی کند. اکنون بحث فوتبال ایران است. در لیگ قهرمانان صحبت ایران مطرح است نه نام باشگاه خاص.

*این فشاری که صحبتش را می کنید شامل استقلال و ذوب آهن نیز می شود و به نظر می رسد روی استقلال هم مانند پرسپولیس اثر گذاشته است.

شک نکنید در ادامه کار مشکل تر هم می شود. من سالهاست آینده فوتبالمان را خوب نمی بینم. تیم ملی ما نیز خوب کار نکرد و تا به یک بازی سنگین مثل ژاپن رسیدیم سه گل دریافت کردیم!

*عملکرد بودیمیر چگونه بوده ؟

هنوز جا نیفتاده است. دیروز نیز خوب نبود که آقای برانکو او را تعویض کرد. در پرسپولیس بازی کردن بسیار سخت است.

*با توجه به نزدیک بودن امتیازات مدعیان قهرمانی در لیگ برتر، شانس پرسپولیس برای اول شدن را چقدر می بینید؟

پرسپولیس به احتمال قوی قهرمان لیگ برتر می شود. اما همه این بازی های داخلی بخاطر این است که در نهایت به آسیا برویم و آنجا عملکرد خوبی داشته باشیم اما متاسفانه اهمیتی به این موضوع داده نمی شود. البته هیچ چیز ما در هیچ زمینه ای درست نیست. از لحاظ فرهنگی، اعتقادات دینی و مذهبی تغییری کردیم؟ اعتیاد و فحشا کمتر شده؟ دقیقا عین فوتبالمان که هیچ تغییری نکرده و مشکلات اساسی کماکان پابرجاست. 

*پرسپولیس از گروهش در آسیا صعود می کند؟

امیدوارم که این اتفاق بیفتد. کار بسیار سختی است. پرسپولیس باید همه بازی هایش را برای سه امتیاز انجام دهد. شب گذشته پرسولیس مقداری با احتیاط بازی کرد و در زمین خودش دفاع می کرد و جمع می شد و در ضد حملات تا حدودی خطرناک ظاهر می شد اما اکنون شرایطی است که باید برای سه امتیاز در همه بازی ها جنگید و جای احتیاط نیست.

7655