مطهری: عربستانی ها حریف غیرت ما نشدند

مطهری: عربستانی ها حریف غیرت ما نشدند

وب سایت رسمی فوتبالی- ارسلان مطهری ستاره این روزهای سبز پوشان اذعان کرد النصر یکی از تیم‌های شناخته ‌شده عربستان است ولی آنها حریف غیرت بچه‌ های ما نش.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فرهیختگان، اولین برد نمایندگان ایران در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دراماتیک‌ ترین شکل ممکن توسط ذوب‌آهن رقم خورد، جایی که شاگردان علیرضا منصوریان موفق شدند در امارات با نتیجه 3-2 از سد النصر عربستان بگذرند. گل پیروزی‌بخش بازی در دقیقه 90 توسط امیرارسلان مطهری زده شد. بازیکنی که دوباره بعد از چند ماه دشوار، به روزهای اوج خود برگشته و مرد اول سبزپوشان اصفهانی شده است. جدیدترین گفت و گوی مطهری از نظرتان می گذرد..

از برد شیرین دوشنبه‌ شب شروع کنیم. باز هم ذوب‌آهن کامبک زد*

خدا را شکر می‌کنم. تیم ما به یک شخصیت خوب رسیده است. خودمان را باور کرده‌ایم. جایگاه ذوب ‌آهن این نیست. با این حال حریف سفت و سختی پیش ‌روی ما قرار دارد. النصر در رده دوم لیگ حرفه‌ ای عربستان قرار دارد. در عربستان هم اکثر تیم‌ها با هزینه‌ های گزاف بسته می‌شوند و بازیکنان خارجی باکیفیتی شاغل هستند. تلاش کردیم و نتیجه را برای خود کردیم. سخت ‌ترین بازی دور گروهی را بردیم و به سه امتیاز بسیار حساس رسیدیم. وضعیت گروه ما پیچیده است و نمی ‌توان از الان با قطعیت درباره آینده صحبت کرد اما سعی می‌ کنیم تا پایان با همین روحیه و حس مبارزه‌جویانه ادامه دهیم.

داوری چطور بود؟ دو پنالتی برای النصر گرفت و یک ‌بار هم دستور به تکرار آن داد*

ما آنقدر تلاش کردیم که اصلا به داوری توجه نداشتیم. فقط می‌ خواستیم سه امتیاز را برای خود کنیم. خدا را شکر پنالتی دوم النصری‌ها گل نشد. نمی ‌دانم که پنالتی بود یا نه اما فکر می‌کنم می‌شد پنالتی دوم را نگیرد.

و گل فوق‌ العاده‌ای که به ثمر رساندی. 17 دقیقه بعد از حضورت در زمین موفق شدی گل سه امتیازی را وارد دروازه برد جونز کنی*

خدا را شکر می‌کنم که توانستم برای تیمم مثمرثمر باشم. من کار راحتی را انجام دادم و حاصل تلاش تمامی بچه ‌ها بود. در این جو شما وقتی وارد زمین می‌شوید، حداقل به 15دقیقه احتیاج دارید تا نفس‌تان بالا بیاید. تا قبل از گل آنچنان خوب نبودم و در زمین سردرگم بودم اما می ‌دانستم که باید کاری کنم و خوشبختانه این‌ طور هم شد. این پیروزی تقدیم به هواداران و کارکنان کارخانه ذوب‌آهن.

چند ماه سخت را پشت ‌سر گذاشتی و حالا دوباره با گل‌های مهمی که به ثمر رساندی سر زبان‌ها افتادی. چه شد به عمان رفتی؟*

من می‌ خواستم به نروژ بروم و مدارکم را هم به سفارت تحویل داده بودم. چون نمی‌ خواستم سنگ ‌اندازی صورت گیرد تمام کارها را خودم انجام دادم. تا روز آخر همه‌چیز درست بود اما به من ویزا ندادند و به بهانه ناقص بودن مدارک دو و نیم ماه من را نگه داشتند. با این حال من می‌ خواستم هر طور شده بروم. تصمیم گرفتم مدت کوتاهی در عمان بازی کنم و سپس راهی نروژ شوم. اما آنجا دروغ‌هایی به من گفته شد که شرایط را عوض کرد. پیش از اینکه به این کشور بروم آقای آذری به من لطف داشت و پیشنهاد داد اما در آن زمان تمایلی به حضور در فوتبال ایران نداشتم. ولی حالا خوشحالم که به تیمی آمده‌ ام که ساختارش مناسب است و با برنامه جلو می‌رود. خدا را شکر از انتخابی که داشته ‌ام، راضی هستم و امیدوارم نتایج خوبی هم در ادامه بگیریم.

تخصص فوق‌العاده‌ای در کامبک زدن پیدا کرده‌اید. مقابل الغرافه هم بازی 2-0 عقب ‌افتاده را بردید. ماجرا از چه قرار است؟*

تیم‌ها و بازیکنان ایرانی برای اینکه بتوانند در جو کشورهای عربی بازی خود را انجام دهند به حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارند. حال تصور کنید ما در همان نیم ساعت اول، دو گل از الغرافه خوردیم. این یک فاجعه بود. بازگشت به بازی سخت بود اما چاره دیگری نداشتیم. تنها راه ما پیروزی بود. لیگ را تقریبا از دست داده بودیم و محکوم به برد بودیم. اوساگونا در دقیقه 46 گل زد و این بهترین زمان ممکن برای بازگشت به بازی بود. به گل دوم و سوم هم رسیدیم. حالا با غیرت بازیکنان و درایت کادر فنی به آینده امیدواریم.

از جو ورزشگاه بگو*

تعدادی از هموطنان ایرانی به ورزشگاه آل‌مکتوم آمده بودند. دست تک‌تک آنها را می‌بوسم. خیلی جو سنگینی بود. النصر یکی از تیم‌های شناخته ‌شده عربستان است ولی آنها حریف غیرت بچه‌های ما نشدند.

هر سه گل روی توپ‌های ارسالی به دست آمد. گویا روی این نقص تیم حریف کار کرده بودید*

بله همین‌طور است. گلر تیم حریف برد جونز بود که در تیم ملی استرالیا عضویت دارد. با این حال ما روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌ها برنامه ‌ریزی داشتیم. در جلسات فنی هم کادر فنی به ما توصیه‌ های لازم را در این باره کرده بود و می‌دانستیم که چه می‌خواهیم.

 *ذوب‌آهن فصل دشواری را پشت‌سر گذاشت. شما 13 هفته در لیگ به برد نرسیدید تا اینکه پدیده را در مشهد شکست دادید و همه را متعجب کردید.

ما زمان آقای نمازی هم خوب کار می‌کردیم اما شانس نداشتیم. من چند هفته ابتدایی حضور نداشتم اما واقعا تیم ما بد کار نمی‌کرد. گل شدن توپ‌ها خیلی مهم است. مساله این است که به نتیجه امتیاز می‌دهند نه بازی خوب. مقابل پدیده هم هیچ‌ کس فکر نمی‌ کرد ببریم الا خودمان. به این مساله باور داشتیم و خوشبختانه به آن هم رسیدیم.

 *و سوال آخر. اوج‌گیری مجدد تو و منصوریان به اتفاق هم بعد از روزهای فوق‌العاده‌ای که در نفت داشتید. منصوریان هم از زیر فشار زیادی خودش را نجات داد. این ‌طور نیست؟

طبیعتا هر مربی‌ ای دوست دارد بهترین نتایج ممکن را به دست بیاورد. واقعا فشار زیادی روی دوش ایشان بود که حالا برداشته شد. همه در حال کمک کردن به یکدیگر هستیم و این خیلی خوب است. ان‌شاءالله بتوانیم به همین روند صعودی ادامه دهیم. هم در آسیا نتایج خوبی بگیریم و به مرحله دوم برسیم و هم در لیگ به رتبه آبرومندی دست پیدا کنیم.