استقلال یک - العین یک / استقلال سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد!

استقلال یک - العین یک / استقلال سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد!

وب سایت رسمی فوتبالی- دو تیم استقلال و العین در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

استقلال ایران - العین امارات

سه شنبه 21 اسفند 1397 ساعت 19:00

تهران، ورزشگاه آزادی

داور:  احمد ابوبکر الکاف(عمان)/ کمک‌ها: ابوبکر العمری و رشید حامد علی

داور چهارم: سالم الحجاز

کارت:

کارت زرد فرشید باقری دقیقه 19، فرشید اسماعیلی دقیقه 81

کارت زرد عامر عبدالرحمن دقیقه 91 از العین

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، ووریا غفوری (78- محمد دانشگر)، پژمان منتظری، روزبه چشمی، میلاد زکی پور، علی کریمی، پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی(81- سید محسن کریمی) ، منشا( 73- طارق همام) و ایسما

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب العین: خالد عیسی، تونگو دومبیا، عامر عبدالرحمن، بندر الاحبابی، احمد برمان، محمد فائز، مهند سالم، محمد خلفان،‌ شیوتانی، ریان یسلم و جمال ابراهیم( 73- مارکوس برگ)

سرمربی: خوان کارلوس فرناندز 


گل ها:

گل اول استقلال فرشید باقری دقیقه 52:

بالاخره کرنر پاتوسی کار خودش را کرد و فرشید باقری با ضربه سر دروازه العین را باز کرد.

گل اول العین دقیقه 85  سوکاسا شیوتانی:

ارسال ضربه ایستگاهی العین به محوطه جریمه استقلال در یک رفت و برگشت مقابل پای شیوتانی ژاپنی افتاد که شوت سرضرب پای چپ او در حالی که تمام بازیکنان استقلال نظاره‌گر توپ بودند، تبدیل به گل شد. 


دقایق حساس:

دقیقه 5: پاس عرضی پژمان برای علی کریمی با تعلل این بازیکن روبرو شد تا مهاجم العین توپ را بقاپد و به محوطه جریمه برسد؛ کریمی خودش را به حریف رساند و با زحمت توپ را به کرنر زد.

دقیقه 7: ارسال خوب زکی پور روی سر منشا نشست اما هد این بازیکن از بالای تیر افقی دروازه العین به خارج رفت.

دقیقه 14: دفع ارسال عامر عبدالرحمن از روی ضربه ایستگاهی، به پشت محوطه جریمه استقلال آمد که شوت روی پای شیوتانی را رحمتی در اختیار گرفت.

دقیقه 20: ضربه ایستگاهی بندر الاحبابی دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 21: ارسال خطرناک ایسما از جناح راست زمین را خالد عیسی بالاتر از منشا در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 23: سانتر دقیق پاتوسی  را خالد عیسی دفع کرد که در ادامه برخورد مشکوک به پنالتی بین منتظری و عبدالرحمن در محوطه جریمه اتفاق افتاد، اما داور عمانی اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

دقیقه 27: خط آفساید استقلال شکست تا معروف صاحب موقعیت خوبی شود، این مهاجم بعد از یک حرکت بدن چشمی را کنار زد و با ضربه ای ناگهانی تیر دروازه رحمتی را به لرزه درآورد. واکنش رحمتی در این صحنه چیزی جز نگاه کردن توپ نبود.

دقیقه 29: فرشید باقری نفوذ سریعی به محوطه جریمه العین داشت و موقعیت خطرناکی به وجود آورد، اما تعادل خود را از دست داد و در زدن ضربه آخر موفق نبود تا فرصت گلزنی تیمش را از دست بدهد.

دقیقه 32: سانتر پاتوسی از روی کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر ایسما به تیرک افقی دروازه العین برخورد کرد تا دو تیم در زدن به تیر دروازه هم مساوی باشند.

دقیقه 35: ضئحمله تند و تیز العینی ها به پشت محوطه استقلال رسید تا در نهایت بغل پلی ناگهانی و خطرناک یسلم از پشت محوطه جریمه را رحمتی به زیبایی راهی کرنر کند.

دقیقه 37: فرشید باقری از فاصله‌ای دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه او از کنار دروازه العین به اوت رفت.

دقیقه 1+45: فرار منشا از سمت راست موقعیت مناسبی را برای پاس به بیرون این بازیکن فراهم کرد تا پاتوسی نتواند از کات بک عالی استفاده کند و ضربه اش با برخورد به تکل بلند بازیکن العین از دست برود. این بهترین موقعیت آبی ها برای رسیدن به گل در بهترین زمان ممکن بود!

نیمه دوم:

دقیقه 47: واکنش مهدی رحمتی مانع از گل شدن ضربه فنی بازیکن العین شد.

دقیقه 51: فرشید اسماعیلی در حرکتی انفرادی دفاع العین را به هم ریخت و ضربه نهایی را هم زد اما زاویه بسته بود خالد عیسی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 53: استقلال بعد از گل اول می توانست بلافاصله گل بعدی را هم بزند. ضدحمله آبی ها به محوطه جریمه العین کشید و پاس عالی منشا برای فرشید باقری او را در مصاف تک به تک با گلر قرار داد اما شوت فرشید درست به جایی زده شد که خالد عیسی گلر العین  ایستاده بود.

دقیقه 56: استقلال سر و پا حمله شده و این بار ایسما از جناح راست حرکتش را آغاز کرد و به شش قدم رسید. اما پاس رو به بیرون ایسما دقت لازم را نداشت و موقعیت خوب آبی ها باز هم از دست رفت.

دقیقه 58: شوت روی پای علی کریمی از فاصله‌ای حدودا 30 متری با اختلاف زیادی از دروازه العین به اوت رفت. 

دقیقه 65: ارسال پاس چهل متری از علی کریمی باعث شد تا منشا در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و فرصت خوبی برای گلزنی ایجاد شود ولی تعلل اول موجب شد تا مدافعان العین از راه برسند و در نهایت با پاس او و شوت ایسما، این توپ از دست برود.

دقیقه 70: فرصت‌سوزی آبی‌ها همچنان ادامه دارد و این بار شوت روی پای چپ اسماعیلی از قوس محوطه به اوت رفت.

دقیقه 75: اشتباه بازیکن العین توپ را در اختیار طارق همام قرار دارد و پیشروی همان در نهایت با شوت سرکش او و واکنش به موقع خالد عیسی روبرو شد.

دقیقه 83: عجب موقعیتی برای استقلال از دست رفت! سانتر عالی پاتوسی از جناح راست در ابتدا به طارق رسید تا ضربه روپای این بازیکن با برخورد به دفاع حریف منحرف شود. در این لحظه توپ جلوی پای کریمی تازه وارد افتاد و ضربه پای چپ او بدون معطلی به سمت کنج دروازه رفت اما باز هم خالد عیسی شیرجه رفت و به زیبایی توپ را دفع کرد.

دقیقه 84: مارکوس برگ فرصت خوبی به دست آورد که ضربه او را رحمتی جمع کرد.

دقیقه 87: ضربه پاتوسی راه به جایی نبرد و از کنار دروازه العین به بیرون رفت.

دقیقه 90: خروج به موقع خالد عیسی روی توپ ارسالی از جناح راست زمین موجب از دست رفتن موقعیت استقلال شد.

دقیقه 90: یک بار دیگر خروج عالی خالد عیسی مانع از گلزنی استقلال شد و این بار پاس در عمق همام طارق را به اوت زد.

دقیقه 2+90: توپ ارسالی از میانه زمین و ضربه سر فرشید باقری دروازه العین را باز کرد، اما کمک داور دوم در صحنه مشکوکی آفساید بازیکن استقلال را گرفت.

دقیقه 4+90: سانتر پاتوسی یک بار دیگر خطرساز شد که این بار ضربه سر بازیکن استقلال از روی خط دروازه برگشت داده شد.

2526