داستان سولاری؛ از شروعی طوفانی تا برکناری بعد از 133 روز

داستان سولاری؛ از شروعی طوفانی تا برکناری بعد از 133 روز

سایت رسمی فوتبالی- سانتیاگو سولاری سرمربی جوان و آرژانتینی دنیای فوتبال تنها133 روز روی نیمکت مربیگری رئال مادرید دوام آورد. بعد از برکناری جولن لوپتگی، سولاری در ابتدا به عنوان سرمربی موقت هدایت تیم را در دست گرفت.

اما بعد از گذشت چند روز، پرز او را به عنوان سرمربی رسمی تیمش برگزید و سولاری قراردادی را تا سال 2021 به امضا رساند ولی دراواسط ماه مارس از سمتش برکنار شد تا قربانی اصلی ناکامی های هفته های اخیر تیم مادریدی شود؛ باخت رئال در ال کلاسیکوی جام حذفی، ال کلاسیکوی لالیگا و ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا  در بازی با آژاکس، حکم اخراج این سرمربی آرژانتینی را تائید کرد و به رغم برد تیم مادریدی مقابل وایادولید، امروز او از سمتش اخراج شد تا دومین سرمربی اخراجی رئال در فصل جاری لقب بگیرد.

سولاری بدون آنکه مراسم معارفه ای رسمی برایش برگزار شود، با حضور دریک کنفرانس خبری ساده هدایت رئال مادرید را دردست گرفت. درآن کنفرانس خبری سولاری از شاگردانش خواست تا شجاعانه بکوشند تا اوضاع تیم را بهتر کرده و نتایج بهتری کسب کنند.

اما حالا فلورنتینو پرز و خوسه آنخل سانچس تصمیم گرفتند تا به ماجراجویی سولاری درتیم پایان دهند و او درشرایطی از هدایت تیم مادریدی برکنار شد که در طول این مدت کوتاه، ایسکو را در ابتدا نیمکت نشین کرده و سپس به سکوها فرستاد؛ نیمکت نشین کردن مارسلو، کاپیتان دوم تیم هم دیگر جنجال سولاری در تیم بود.

اوضاع ایسکو و مارسلودرتیم بدتر و بدتر شد و کار به جایی کشید که آنها کاملا از تیم کنار گذاشته شدند و سولاری رسما حسابی روی آنها باز نمی کرد.

البته او درطول این مدت کوتاه حسابی روی جوانان تیم حساب باز کرد که از جمله این جوانان می توان به حضور مارکوس یورنته درترکیب رئال و نمایش خوبش در جام باشگاه های جهان و البته وینیسیوس و رگیلون اشاره کرد که در بازیهای ال کلاسیکو، دربی مادرید و نوکمپ خوش درخشیدند. 

نتایجی که رئال با سولاری کسب کرد خیلی پرفراز ونشیب بود؛ از گلباران کردن دروازه اتلتیکوی سیمئونه در ورزشگاه واندا تا رقم خوردن دوتا از بدترین باختهای رئال در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در خانه (مقابل زسکا و آژاکس)؛ سولاری اگرچه در هفته های ابتدایی حضورش در رئال خوش درخشید و توانست قراردادش را از مربی موقت تیم به سرمربی دائم تیم تغییر دهد ولی درشرایطی این همکاری کوتاه به پایان رسید که او آچمز و بدون راهکاری مشخص تیم را رو به افول می برد.

سولاری در کنفرانسهای خبری بازگو کننده پیغامهای باشگاه بود؛ انتقاد از وار، زمانی که می بایست انتقاد می کرد؛ و ارائه پاسخ های مشخص، بدون در نظر داشتن سوالات خبرنگاران..

طبق آمار او بدترین سرمربی تاریخ باشگاه مادریدی در بازیهای خانگی است که تیم رئال زیرنظر او در 43% بازیهای خانگی اش بازنده بود.

6363