خداحافظی ابدی فان خال با مربیگری: همسرم حق دارد که بخواهد با فان خال زندگی کند

خداحافظی ابدی فان خال با مربیگری: همسرم حق دارد که بخواهد با فان خال زندگی کند

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس فان خال سرمربی هلندی دنیای فوتبال اعلام کرد که برای همیشه با دنیای مربیگری خداحافظی کرده است تا زمان بیشتری را در کنار همسرش بگذراند.

بدین ترتیب دنیای فوتبال برای همیشه یک سرمربی افسانه ای به نام لوئیس فان خال را از دست خواهد داد. این سرمربی هلندی که سابقه هدایت تیمهای بزرگی مثل بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستریونایتد را درکارنامه مربیگری اش می بیند، دیگر هیچ پیشنهادی را نخواهد پذیرفت و تصمیم گرفته تا بازنشسته شود و بیشتر در خدمت خانواده باشد. 

فان خال در صحبت هایی دراین باره گفته:« من مربیگری را کنار گذاشتم. 22 سال پیش همسرم از کار کردن دست کشید تا مرا در کارهای مربیگری درکشورهای مختلف همراهی کند. من به او گفته بودم که در سن 55 سالگی بازنشسته می شوم؛ حالا 65 سال دارم و دیگر نمی توانم به مربیگری ادامه دهم.»

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که قصد دارد تا بعد از سالها کار کردن در خارج از سرزمین مادری، وقتش را درکنار همسرش سپری کند:« مثل سایر بازیکنان، همسر من هم این حق را دارد که با لوئیس فان خال زندگی کند. حالا می توانم بگویم که بدین ترتیب او خیلی خوشحال خواهد شد.»

فان خال یکشنبه شب میهمان یکی از برنامه های تلویزیون هلندی بود و اعلام کرد که تصمیمش برای خداحافظی از دنیای مربیگری قطعی است و دلیل این تصمیم هم مسائل خانوادگی اش است. او هفته های اخیر گمانه زنی های متعددی درمورد احتمال حضور او روی نیمکت مربیگری تیمهای هلندی به گوش می رسید. در ابتدا گفته می شد که با اخراج فان برونهورست، هدایت تیم دراختیار فان خال قرار خواهد گرفت ولی یاپ استام به عنوان سرمربی جدید فاینورد معرفی شد. فان خال دراین گفتگو، اعلام نکرد که آیا اخیرا از باشگاه فاینورد تماسی داشته یا خیر؛ ولی عنوان کرد که پارسال پیشنهاد باشگاه فاینورد برای بازگشت به دنیای مربیگری را رد کرده بود.

6363