هئونگ مین: از پدرم می ترسیدم؛ درتمرینات مجبورم می کرد که 4ساعت نگذارم توپ به زمین بیفتد

هئونگ مین: از پدرم می ترسیدم؛ درتمرینات مجبورم می کرد که 4ساعت نگذارم توپ به زمین بیفتد

سایت رسمی فوتبالی- ارتباط میان یک فوتبالیست و والدینش در بسیاری مواقع، چندان هم که به نظر می رسد ساده و دلنشین نیست. سون هئونگ مین ، نمونه خوبی برای این ماجراست. مهاجم کره ای باشگاه تاتنهام در گفتگویی ویژه جزئیات جالب توجهی را درمورد ارتباطش با پدرش و متدهای سخت گیرانه ای که برای تربیت او به کار می برده، برزبان آورده است.

سون دراین باره گفته:« یکی از تمرینات من این بود که 4 ساعت نگذارم که توپ به زمین بیفتد. بعد از سه ساعت، سه تا توپ می دیدم و گویی چشمانم پر خون شده بود... و پدرم خیلی عصبانی مقابلم ایستاده بود. چهارساعت بدون زمین افتادن توپ... ولی حتی یک بار هم نتوانستم این کار را بکنم. سخت است .نه؟ واقعا سخت بود. واقعا از پدرم می ترسیدم.»

زمانی که پدر سون، سرمربی تیم فوتبال دوران کودکی اش شد، کار برای این بازیکن کره ای سخت تر هم شده بود:« وقتی 10 یا 12 ساله بودم، پدرم هدایت تیم فوتبال مدرسه ام را عهده دار شد و 15 تا 20 بازیکن زیرنظرش تمرین می کردیم. جلسه تمرینی این بود که نگذاریم توپ برای 40 دقیقه روی زمین بیفتد.اگر کسی توپش روی زمین می افتاد، پدرم چیزی نمی گفت ولی کافی بود توپ من زمین بیفتد...مرا مجبور می کرد تا دوباره از ابتدا شروع کنم. سخت بود ولی وقتی الان به این ماجرا فکر می کنم، این شیوه درست تمرین کردن بود.»


اما خاطرات دوران کودکی او با پدرش به اینجا خلاصه نمی شود. در زندگی شخصی سون هم پدرش جزئیاتی را اعمال می کرد که شاید در جامعه غربی غیرقابل درک به نظر برسد:« درآن زمان پدرم به من می گفت که وقتی ازدواج کردم، خانواده ام باید دردرجه اول باشند و فوتبال به درجه و اولویت دوم منتقل خواهد شد. ولی من می خواهم تا زمانی که درسطح اول فوتبال دنیا هستم، فوتبال اولویت اول زندگی ام باشد. چون نمی دانی که تا چه زمانی دراین سطح هستی. وقتی بازنشسته شدم، در سن 33 یا 34 سالگی، هنوز می توانم تشکیل خانواده بدهم.»

اما پدر سون، تعلیمات زیادی هم درخصوص رفتارهای ورزشی واحترام به حریفان به پسرش داده بود:« وقتی جوان بودم، پدرم به من گفت که اگر فرصتی برای گلزنی داشتم ولی یکی از بازیکنان حریف به دلیل برخورد با من آسیب دیده و به زمین افتاده بود، باید توپ را بیرون بزنم و نگران شرایط او باشم. او به من می گفت اگرچه فوتبالیست خوبی باشی ولی احترام گذاشتن به حریفان را بلد نباشی، هیچ چیزی نیستی. هنوز هم اینها را به من می گوید. گاهی وقتها سخت است. ولی ما قبل از آنکه فوتبالیست باشیم، انسان هستیم و باید به هم در داخل و خارج از زمین احترام بگذاریم»


بخش بعدی صحبتهای این فوتبالیست کره ای درمورد الگوی فوتبالی اش بود:« می دانم که حرفه ای بودن فراتر از مهارت است. دقیقا مثل الگوی فوتبالی ام کریستیانو رونالدو که جدای از مهارتی که دارد، خیلی هم تلاش می کند. بازیکنان زیادی هستند که چنین ذهنیتی ندارند و فکر می کنند که مهارت کافی است ولی اینطور نیست.»

6363