واکنش به گل آفساید استرلینگ: سیتی به داوران پول می دهد

واکنش به گل آفساید استرلینگ: سیتی به داوران پول می دهد

سایت رسمی فوتبالی- در جریان بازی منچسترسیتی مقابل واتفورد، هواداران لیورپول امیدهای زیادی داشتند تا شاگردان گواردیولا دراین مسابقه امتیاز از دست بدهند تا قرمزپوشان بتوانند از آبی ها سبقت بگیرند.

اما اگر چند هفته پیش پاس گل جیمز میلنر به سادیو مانه گلی را برای لیورپول به همراه داشت که به وضوح آفساید بود، حالا این بار دست سرنوشت به یاری سیتی آمد و این سرنوشت برای آنها تکرار شد.

نیمه اول بازی سیتی مقابل واتفورد با تساوی بدون گل به پایان رسید و با شروع نیمه دوم رحیم استرلینگ برای سیتی گلی بحث برانگیز را به ثمر رساند و تیمش را پیش انداخت. بحث و صحبتهای زیادی درمورد پاسی که سرخیو آگوئرو به استرلینگ داد و اوهم توپ را به دروازه واتفورد کوبید، مطرح شد وبه نظر می رسید که استرلینگ درلحظه دریافت توپ در آفساید بوده. این گل درابتدا به دلیل آفساید بودن مردود اعلام شد ولی داور با نادیده گرفتن نظر خط نگهدار ، نهایتا گل را پذیرفت.

اما با بررسی دقیق تر صحنه وموقعیت بازیکنان دوتیم مشخص است که گل استرلینگ درشرایط آفساید به ثمر رسید. با اتمام این بازی کاربران فوتبال دوست در شبکه های اجتماعی حسابی به این موضوع پرداختند. 

سام لی دراین باره نوشت:« واقعا آفساید بود. وقتی آگوئرو توپ را به استرلینگ پاس داد، استرلینگ در موقعیت آفسایدبود. »

پدی نوشت:« کمک داور پرچم آفساید زد ولی داور به سمت او رفت و از او پرسید:" آیا می خواهی لیورپول قهرمان لیگ شود؟" گل پذیرفته است..0-1»

کاربر دیگری نوشت:« آیا داور واقعا به حرف خط نگهدارش درمورد آفساید بودن گل گوش داد؟ آیا چشمهایم مرا گول می زنند؟»

جی پی نوشت:« سیتی دهمین گل آفسایدش دراین فصل را به ثمر رساند ولی گویا اتحادیه فوتبال انگلیس می خواهد لیورپول قهرمان لیگ برتر شود.»

دانیل باخمن نوشت:« چطور این گل صحیح اعلام شد؟ استرلینگ به وضوح درموقعیت آفساید بود»

مایکل کاکس هم نوشت:« هفته فوق العاده ای از نظر رعایت قوانین آفساید نبود»

سیتی شف نوشت:«گل..استرلینگ در موقعیت آفساید بود ولی ما قطعا به داوران پول می دهیم.»

    جوئل رابینوئیتز:« خط نگهدار وظیفه اش تشخیص آفساید است. او به درستی آفساید را تشخیص داد. داور ندید که صحنه آفساید است یا نه و تصمیم گرفت تا حرف خط نگهدار را نپذیرد وگل را صحیح اعلام کرد.»

و در نهایت سیمونز اوانز نوشت:« آن روزهایی را به یاد بیاورید که مردمی که هرگز فوتبال ندیده بودند، تصمیمات مبنی بر آفساید را درک نمی کردند.»

6363