یادداشت: چلسیِ ساری؛ نیش ها را به هیچ بگیر

یادداشت: چلسیِ ساری؛ نیش ها را به هیچ بگیر

سایت رسمی فوتبالی - حالا نوبت آن ها بود که در دیدگاه طرفدارانشان هم طنازی کنند هم برقصند. وقتش رسیده است که باز هم لقب خود را به رخ همگان بکشند و همان شیرهای رام نشدنی باشند. آن ها چلسی بودند، آخرین تیم بریتانیایی که فاتح لیگ قهرمانان شده و حالا برای قهرمانی در لیگ اروپا، می خواهد جانانه بجنگند و نیش ها را به هیچ بگیرند. بعد از پیروزی مقابل تاتنهام و فولام و حالا دیناموکیف بیانگر این است که آن ها به مسیراصلی بازگشته اند، آیا اینطور نیست..؟

حال و هوای ساری روزهای پیش شاید برای هر انسانی تلخ بوده،سُخره گیران به جان او و تیمش افتاده بودند. قلم ها تیز بود و دهان نِق زنان خستگی ناپذیر.. با این حال او تلاش کرد تبسم روی لبش دیگر حالت تلخی نگیرد. گاهی اوقات باید فراموش کرد همه چیز را و ساری آن شب تلخ دیدار با سیتی را از یادش پاک کرده بود. تلاش کرد خونسردی اش را حفظ کند و کرد. سینه اش را سِپر کرد و مقابل خبرنگاران ایستاد. گویا هیچ اتفاقی نیافتاده..

آمار و ارقام ها خبر از حاکمیت چلسی می دادند: مردان ساری دوازده شوت را به سوی دروازه حریف اوکراینی شلیک کرده بودند که هشت تای آن به سوی هدف رفته و سه تای آن ها بر تور نشسته..  ۶۵۲ پاس را داده بودند و تیم مقابل شان ۴۲۰...

نمایش چلسی برابر دیناموکیف احتمالا بهترین بازی شان پس از شکست مقابل سیتی بود که در نهایت خونسردی به دست آمده، آمیخته به بی ترحمی از نوع همان چلسی رویایی، اعتماد نفس پیدا کرده. از اشتباهاتش درس گرفته. موزون شده. تیم های ساری را خلق شده برای کسب پیروزی. به فوتبال کثیف روی نیاورده و نخواهند آورد..

حالا آبی های لندن تا حدودی صعودشان به دور بعدی قطعی شده و خودشان را آماده دیدار با روباه های خستگی ناپذیر می کنند.. آن ها باری دیگر احیا شدند و شمیرشان را بالا گرفته اند تا در قلمرویی که برای ایستادن میان چهار تیم اولش بجنگند...

نویسنده؛ ابوالفضل کریم آبادی