نساجی یک - پرسپولیس یک / فغانی امتیازها را تقسیم کرد!

نساجی یک - پرسپولیس یک / فغانی امتیازها را تقسیم کرد!

وبسایت رسمی فوتبالی- نساجی مازندران و پرسپولیس در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رسیدند.

شاید یکی از بحث برانگیزترین صحنه های بازی به دقیقه ۷۸ مربوط بشود؛ جاییکه پرسپولیس ِ سراپاحمله در این لحظه از بازی توسط مهدی ترابی صاحب موقعیت خوبی در محوطه جریمه حریف شد اما برخورد مدافع نساجی با شماره ۹ پرسپولیس توسط فغانی به سود میزبان گرفته شد! 

کارشناسان داوری می توانند این صحنه را قضاوت کنند و شاید درستی تصمیم فغانی را به چالش بکشند.


هفته بیست و یکم لیگ برتر

قائمشهر، ورزشگاه شهید وطنی

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۰۰

تیم داوری: علیرضا فغانی؛ کمک‌ها: محمدرضا منصوری و هادی طوسی؛ داور چهارم: محمدرضا مدیرروستا/ کمک داوران خط: امیر عرب‌براقی و حسین زمانی/

ناظر داوری: محمدرضا فلاح.

کارت:

کارت زرد سید محمد میری (۵۵) از نساجی

کارت زرد مهدی شریفی(۶۶) کمال کامیابی نیا (۸۰) سروش رفیعی (۹۴) از پرسپولیس


ترکیب نساجی مازندران: محمدامین رضایی، جوجی گولسیانی، لاشا توتادزه، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، محمد آبشک، احمد عبدالله‌زاده، سید محمد میری(۶۹-علی اصغر آشوری)، آرفنگ دافه(۵۸-رحمان جعفری)، سجاد آشوری و محمدمهدی نظری

سرمربی: مجیدجلالی


ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیلزاده، محمد نادری، مهدی شیری، سروش رفیعی، احمد نورالهی، بشار رسن (۴۶- مهدی ترابی)، مهدی شریفی( ۷۰-کمال کامیابی نیا)، سعید کریمی (۵۸- ماریو بودیمیر) و علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ



گل ها:

گل اول نساجی محمد مهدی نظری دقیقه ۲۰:

در حالیکه پرسپولیسی حاکم توپ و میدان بود ، نساجی برخلاف جریان بازی به گل رسید. در این لحظه از بازی ارسال بدون نقص و دقیق فرشاد فرجی از جناح راست زمین به محوطه 6 قدم را محمدمهدی نظری با پرش بلند و ضربه سر دقیق تبدیل به گل کرد. نظری در این صحنه خودش را زودتر از سیدجلال به توپ رساند و از صدم ثانیه غفلت کاپیتان پرسپولیس بهترین استفاده را کرد. در این صحنه بیرانوند هم نتوانست عکس العملی داشته باشد چون ضربه سر نظری به زاویه مخالف زده شد و فرصت عکس العمل را از بیرو گرفت.

گل اول پرسپولیس سروش رفیعی دقیقه ۶۲:

مهدی ترابی با پاسی که داد هم خط آفساید نساجی را شکست و هم علیپور رادر سمت راست هجده قدم این تیم صاحب موقعیت کرد. در ادامه علیپور با پای چپ ارسال زمینی و عرضی محکمی را فرستاد تا سروش رفیعی خودش را روی زمین پرتاب کند و با تکلی به موقع توپ را به سقف دروازه نساجی بچسباند. در این صحنه تلاش مدافع و سنگربان نساجی برای قطع کردن توپ به ثمر بود.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: نفوذ سروش رفیعی به داخل محوطه جریمه نساجی با سانتر زیبای این بازیکن همراه شد که توپ با فاصله کمی از روی سرعلی علیپور گذشت تا در همین ابتدای بازی موقعیت خوبی برای پرسپولیس از دست برود.

دقیقه 6: شوت محکم نادری از میانه زمین به مدافعان نساجی برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 7: شوت روی پای نوراللهی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه 12: سعید کریمی بهترین فرصت گلزنی پرسپولیس را روی پاس بشار رسن از دست داد و شوت او بعد از برخورد به پای فرجی به کرنر رفت.

دقیقه 17: سانتر شریفی از سمت راست زمین در مقابل تیرک دوم به رفیعی رسید که مهار توپ او فرصت خوبی برای پرسپولیس به وجود آورد، اما مدافعان نساجی توپ را دفع کردند.
دقیقه 17: سر توپ بشار رسن و شوت پای چپ او را رضایی با واکنش زیبایی تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 20: دافه نفوذ سریعی از سمت چپ زمین داشت که ارسال او را بیرانوند در اختیار گرفت.

دقیقه 23: مدافعان نساجی منجی دروازه این تیم شدند و اجازه ندادند توپ ارسالی از سمت راست زمین و ضربه سر علیپور تبدیل به گل شود.

دقیقه 24: سانتر آشوری از سمت راست زمین موقعیت خطرناکی به وجود آورد که توپ از مقابل پای مهاجمان نساجی عبور کرد و به جناح چپ رفت.

دقیقه 30: اشتباه رضایی روی ارسال سعید کریمی نزدیک بود دروازه نساجی را باز کند که علیپور از این فرصت استفاده نکرد و ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 31: پاس در عرض سعید کریمی و شوت سروش رفیعی بعد از برخورد به گولسیانی دفع شد که در این صحنه بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به برخورد توپ با دست مدافع نساجی داشتند.

دقیقه 33: پاس بلند به پشت مدافعان پرسپولیس و شوت روی پای نظری از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 35: ارسال خطرناک آبشک از روی ضربه ایستگاهی را بیرانوند به خوبی دفع کرد.

دقیقه 37: ارسال رفیعی از کرنر را رضایی دفع کرد ولی در برگشت توپ به نادری رسید که شوت او دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 44: شوت تماشایی نوراللهی با فاصله کمی از روی دروازه نساجی راهی اوت شد.

نیمه دوم

 دقیقه 49: شوت پای چپ مهدی شریفی را رضایی در اختیار گرفت.

دقیقه 54: ارسال خوب ترابی موقعیت خطرناکی به وجود آورد ولی توپ از مقابل پای سعید کریمی عبور کرد و در ادامه پاس علیپور به ترابی و ضربه او را مجددا کریمی نتوانست بهره ببرد تا توپ به بیرون برود.

دقیقه 68: شوت روی پای مهدی شریفی دقت لازم را نداشت و از روی دروازه نساجی به اوت رفت.

دقیقه 70: پاس رفیعی و شوت نوک پای شریفی از کنار دروازه نساجی راهی اوت شد.

دقیقه 76: ضربه ایستگاهی توتادزه با فاصله زیادی از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت و حاصلی برای نساجی نداشت.

دقیقه 78: مهدی ترابی پشت مدافعان نساجی صاحب توپ شد، اما در برخورد با عبدالله‌زاده روی زمین افتاد و توپ در اختیار رضایی قرار گرفت که در این صحنه بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، اما فغانی به سود نساجی سوت زد.

دقیقه 2+90: سانتر بلند شیری از سمت راست زمین و ضربه سر بودیمیر به بالای دروازه نساجی رفت.

دقیقه 4+90: شوت پشت محوطه نوراللهی به توتادزه برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 5+90: ارسال نوراللهی از روی ضربه آزاد میانه زمین و ضربه سر علیپور به اوت رفت.

۲۵۲۶