فیفا در آستانه تصمیم مهم برای جام جهانی 2022

فیفا در آستانه تصمیم مهم برای جام جهانی 2022

به گزارش "ورزش سه"، قطر به عنوان میزبان جام جهانی آتی در سال 2022 در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری این بازی هاست اما در گیر و دار آماده سازی زیرساخت ها اخبار و گمانه زنی ها پیرامون برگزاری مشترک این تورنمنت بزرگ با مشارکت برخی کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس به اوج خود رسیده است.


سایت ارم نیوز امارات در گزارشی مدعی شد کویت و عمان به عنوان جدی ترین کاندیداها برای میزبانی مشترک جام جهانی نام خود را بر سرزبان ها انداخته اند به خصوص که این روزها اوضاع سیاسی و دیپلماتیک قطر با بسیاری از همسایه های خود در حاشیه خلیج فارس خراب است و تنها کویت و عمان موضع دوستانه ای با این کشور دارند.


به نوشته این سایت اماراتی فدراسیون جهانی فوتبال در ماه ژوئن 2019 نشست مهم و سرنوشت سازی برای تصمیم گیری در خصوص تعداد تیم های حاضر در جام جهانی خواهد داشت و در صورتی که با 48 تیمی شدن این دوره موافقت شود عملا قطر دیگر توانایی میزبانی از این تعداد تیم را نخواهد داشت و باید جام را با چند کشور دیگر به صورت مشترک میزبانی کند که کویت و عمان از حالا خود را کاندیدای این اتفاق کرده اند.


از آن جا که هر کشور باید در جام جهانی 18 تیمی میزبانی چهار گروه یعنی 16 تیم را برعهده داشته باشد به نظر می رسد میزبان قطری که توانایی میزبانی از این تعداد تیم را ندارد با برگزاری مشترک جام با عمان و کویت موافقت کند. از همین رو همه نگاه ها به نشست آتی فیفا در ماه ژوئن دوخته شده تا تکلیف جام جهانی آتی مشخص شود.


البته این ادعا از سوی سایتی اماراتی مطرح شده است، کشوری که در ماه های گذشته اصلا روابط دوستانه ای با قطر نداشته و مشخص نیست صحت اخبار آنها تا چه اندازه ای باشد.