لیورپول؛ ناقوس ها برای مردان کلوپ به صدا در آمدند....

لیورپول؛ ناقوس ها برای مردان کلوپ به صدا در آمدند....

وب سایت رسمی فوتبالی- آن ها در گودیسون پارک متوقف شدند، می گویند جنگ مرسی ساید. یک سوی آبی ها بودند و سوی دیگر آن ها، لیورپولی ها بودند و نَه جنگ را باختند و نه پیروز شدند...

اگرچه برنده این دیدار پایان فصل مشخص خواهد شد. زمانی که یا مردان کلوپ به کابوس خاتمه می دهند یا دارودسته پپ از قهرمانی خود دفاع می کنند. برای تافی ها اهمیتی نداشت که نزدیک یک دهه است مقابل رقیب دیرینه شان پیروز نشدند. چیزی که برای آن ها ارزش دارد این بود که لیورپول صدر را باخته و سیتیزن ها را یک گام به قهرمانی نزدیک تر کرده. این یعنی همه چیز....

تساوی مقابل اورتون پذیرفتنی بود؟ یک جبهه می گویند این یک امتیاز هم ارزشمند است آن هم در دربی مرسی ساید. اما سوی دیگر می گویند نه. اینکه لیورپول دو امتیاز را از دست داده فقط به این دیدار ختم نمی شود. آن ها در چند بازی اخیرشان لیورپول اوایل فصل نبودند.. بودند..؟

 کلوپ قصه باد را تعریف کرده و اما طرفی دیگر مهاجمین اش زهردار نبودند. صلاح با دروازه ها غریبی کرده است و پاس هایش دقیق نیست. 

همه می دانند که صلاح و آگوئرو مردان اصلی این جنگ هستند.

این سناریو برای طرفداران تکراری است، تساوی ها حکم مرگ را دارد. لیورپول از هفت بازی اخیرش پنج تای آن ها را پات شده است. فصل ۲۰۰۸_۲۰۰۹ پنج تساوی بدون گل برابر فولام، وستهم، استون ویلا و استوک (رفت و برگشت) ضربه جبران‌ناپذیری بهشان زد و در نهایت قهرمانی را به تیم سر الکس فرگوسن واگذار کردند. این طبیعی است که هر طرفداری آن روز های تلخ را مرور کند.

در این مقطع از فصل هیچ بازی‌ای ساده نیست، با این وصف که روی کاغذ دیدار های لیورپول تا پایان فصل نسبت به سیتی آسان تر خوانده می شود. الخصوص دربی منچستر که شیاطین سرخ جنگ برای سهمیه اروپایی دارند و در اوج سپری می کنند.

شاید لطفی که همشهری لیورپول به سیتیزن ها کرد. حال هم همان تئاتر در دربی شهر منچستر رخ بدهد. 

با این حال ناقوس های خطر برای مردان کلوپ به صدا در آمده. که کوچک ترین لغزش یعنی مرگ.. فقط مرگ...

نویسنده؛ ابوالفضل کریم آبادی/ وب سایت فوتبالی