آژاکس؛ نیمه شب به وقت کهکشان با شگفت انگیزان

آژاکس؛ نیمه شب به وقت کهکشان با شگفت انگیزان

سایت رسمی فوتبالی - حالا یک واژه هلندی رو از فرط تکرار در متون هلندی فراگرفته ایم: Keer terug naar het leven

به مفهوم "بازگشتن به زندگی را" ...

حالا وقت شادی بی حصر آژاکسی ها رسیده بود و رئال قهرمانان سرانجام به زانو در آمد. ماموریتی که فصل پیش یوونتوس_بایرن مونیخ_ پی اس جی در انجام آن ناکام ماندند توسط آژاکسی ها که سمبل زیبایی های فوتبال در طول تاریخ بوده اند به پایان رسیده و ماموریت غیرممکن را ممکن کردند. در هم کوبیدن رئال مادرید در هر شرایطی چه روزهای بدشان چه خوب شان کار هر تیمی نیست. حالا آن نوار پاره شده و حالا شاید،فقط شاید؛ آژاکسی ها با این شگفتی بتوانند اروپا را بعد از سال ها به خانه بازگردانند که دور از انتظار نیست...

مردان هاگ چیز دیگری بودند؛ تیم دگرگونی شده اند، آنها هویت آژاکس را به دست آورده بودند. چه ذهنی و چه جسمی و چه احساسی. آن ها فقط رئال را حذف نکردند بلکه خودشان را پیدا کردند همان تیم رویایی را،همان غول افسانه ها را ..

حالا کسی از تکرار قهرمانی رئال صحبت نمی کند. بلکه ترس قرعه بعدی که آژاکس بوده است را به جان هر تیمی انداخته..

دو گل در نیمه اول و دو گل دیگر در نیمه دوم، همان که تیرک دروازه آن ها به صدا در آمد. چندی بعد زیچ یا همان زیاش، تورهای کهکشانی را به حرکت در آورد.

هم زیاش گل زد و هم نرس، شلیک تادیچ بی نظیر بوده و ضربه ایستگاهی سوله با خونسردی و صلابت نور امید را برای رئالی ها به تاریکی کشانده. دوربین ها چهره سولاری را هدف قرار داده و بر مودریچ که بهترین بازیکن جهان شده زوم کرده.

همه چیز تمام شد. همه چیز.. فصل برای رئالی ها به اتمام رسید و صورت دژم و مات زده کودکان طرفدار رئال برای کسی آسان نبوده.. نه نبود...

نویسنده؛ ابوالفضل کریم آبادی