تعجب ستاره سینما از لباس های عجیب تیم فوتبال بانوان!

تعجب ستاره سینما از لباس های عجیب تیم فوتبال بانوان!

وبسایت رسمی فوتبالی- مهناز افشار فدراسیون فوتبال را مقصر لباس های عجیب و ناهماهنگ تیم فوتبال بانوان می داند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی،  تیم فوتبال زنان ایران سه شنبه در دومین بازی دوسـتانه اش مقابل بلاروس هم شکسـت خورد. البته این اتفاق در حالی افتاد که تیم ایران به نسبت بازی اول، بهتر کارکرد و حتی موقعیت های خیلی خوبی داشت که شاید اگر درخشش دروازه بان حریف نبود، نتیجه به شکل دیگری رقم می خورد.یکی از دلایل این بهتر شدن هم بدون شک تشویق های هوادارانی بود که در ورزشگاه آرارات تهران حضور پیدا کردند. هوادارانی که اگرچه تعدادشان زیاد نبود اما با تمام انرژی فریاد می زدند و تیم را تشویق می کردند. نکته جالب در میــان هواداران، حضــور چهره ای شاخص بود که مدت هاست از ورزش و به خصوص فوتبال زنان حمایت می کند و البته خواستار باز شدن درهای ورزشگاه به روی زنان است. مهناز افشار که بازی اول را به دلیل سفر به ژاپن از دست داده بود، در بازی دوم مثل یک هوادار دو آتشه فوتبال و حتی در بعضی مواقع مثل یک لیدر، تیم را تشویق می کرد. او همراه با دیگر تماشاگران، با فریادهای"ما گل می خوایم یالا"، "این تیم شیرانه، یا علی مدد" و شعارهای دیگر تیم را تشویق می کرد تا بازیکنان با انگیزه بیشـتری بازی کنند و گل بزنند. البته افشار در نیمه دوم طاقـت نیاورد و با طبل زدن و لیدری، تساوی یک بر یک را به برد تبدیل کند. تشویق های مهناز افشار خیلی به تیم کمک کرد و باعث شد بازیکنان تهاجمی تر کارکنند اما بدشانسی مانع شد و توپ ها راه به دروازه بلاروس پیدا نکردند که در آخر هم یک اشتباه باعث شد دروازه تیم ایران برای بار دوم باز شود و بلاروس باز هم برنده شود. اگرچه تیــم ایران باخت اما همه اعضای تیم و بازیکنان از حضور مهناز افشار و تشویق تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند، خوشحال شدند؛ از اینکه افشار از هر فرصتی استفاده می کند تا از تیم حمایت کند. دلیل این اتفاق چه می تواند باشد.

مهناز افشار برایمان تعریف می کند: "اولا به عنوان یک زن همیشه این دغدغه را نسبت به زنان دیگر جامعه ام دارم ولی مساله اینجاست که در مورد خودم می گویم وقتی به چیزی حساسـیت دارم و مدعی هستم موظفم که آن را اجرا کنم. نمی توانم فقط در فضاهای اینترنتی صحبتی کنم، مطلبی بنویسـم و توییت کنم. وقتی دارم در مورد حمایت از زنان مطلبی می نویسم فکر می کنم کمترین کار این است کــه آن را به مرحله اجرایی برسانم. الان که آمدم اینجا و زنان را می بینم خیلی هیجان انگیز است، واقعا هیجان انگیز است. روی خوش تک تک این زنان (تماشاگران) را که می بینم کیف می کنم و وقتی تک تک بازیکنان و اعضای تیم را می بینم که واقعا در چه شرایطی دارند بازی می کنند و اعتبار را نگه می دارند به نظرم کمترین کار این است که می توانی حضور داشته باشی و تشویق شان کنی."

مهناز افشار خودش بیشتر والیبال را دوست دارد و البته در کنار آن، شنا و اسکی هم می کند. او با وجود اینکه فوتبال بازی نکرده اما همیشه دغدغه فعالیت تیم های فوتبال زنان و باز شدن درهای ورزشگاه به روی زنان را دارد. افشــار در مورد بازی تیم ایران، نظر جالبی دارد و معتقد است حمایت از تیم های زنان باید از مدارس شروع شود: "قطعاً در مورد بازی ایران مقابل بلاروس نظر تخصصی نمی توانم بدهم چراکه کارشناس فوتبال نیستم، پس چیزی که به عنوان یک مخاطب و بیننده دیدم را می گویم. به نظرم پای بچه های ما ابتدای بــازی انگار به زمین چسبیده بود ولی از یک جایی به بعد مثل پرنده شدند. همان گل اولی که خوردیم کار گروهی شکل گرفت، تیم منسجم تر شد و توانسـتند واقعا پرواز کنند. فکر می کنم ماخیلی تیم خوبی داریم اما نیاز به حامی مالی و نیاز به حمایت مردم داریم. این تیم یک برنامه ریزی خوب می خواهد. اتفاقا با یکسری تماشاگران که صحبت می کردم پیشنهادهای خوبی دادند. مثل اینکه بروند در مدارس تبلیغ کنند و زنگ تفریح شان بچه ها را بیاورند اینجا به جای اینکه کارهای عجیب و غریب کنند. اصلا تماشای بازی های فوتبال می تواند کادوی مدرسه باشد. یعنی مدرسه بگوید هر کلاسی خوب بود، تشویق تان دیدن بازی تیم ملی است چون اگر بیایند حتما جذب می شوند. هنوز خیلی ها این ارتباط را نمی دانند و من امیدوارم که بهتر و بهترشود."

مهناز افشار با اینکه هنرپیشه موفقی است اما خیلی دوست دارد دخترش ورزشکار شود و برای همین او را قبلا هم به ورزشگاه برده بود تا با فوتبال آشنا شود. البته مهناز افشار با دخترش یوگا هم کار می کند و او را خیلی زود با ورزش آشنا کرده اما به نظرش این مساله کافی نیست و می خواهد لیانا به ورزش های دیگر مثل فوتبال و والیبال هم علاقه مند شود: "بازی ملوان و آذرخش بود که لیانا را آوردم. برای یک بچه ۳ ،۴ ساله خیلی سخت است بفهمد حمایت از ورزش را اما از الان دارم به او یاد می دهم، نه برای اینکه از الان بگویم برای حقت و ورزش تلاش کن. نه، من می گویم موضوعات را به شکل بحران نگاه نکنیم، ورزش یک مساله عادی است. بچه ها باید با ورزش آشنا شوند و ورزش دوست باشند، برای سلامتی شان. بعدا مرحله به مرحله یکسری موضوعات را برایشان باز می کنیم. من خیلی خیلی دوست دارم لیانا ورزش کند و حتما تشــویق می کنم این کار را انجام دهد."

با شرایطی که تیم فوتبال ایران این روزها دارد شاید کمتر کسی سراغ این ورزش بیاید. اینکه دیده نمی شوند و البته حامی مالی هم در کار نیست. مهناز افشار خیلی امیدوار است که شرایط تیم بهتر می شود اما معتقد است حتی اگر شرایط به همین صورت باشد، باز هم دخترش را تشویق می کند سراغ فوتبال برود: "این شرایط نیست که باعث جذب می شود. شرایط  نباید باعث جذب باشد.آدم ها جذب می شوند و می توانند شرایط را تغییر دهند. من به خرد جمعی اعتقاد دارم و فکر می کنم در رشته های تیمی هم می توان با این مساله، شرایط را تغییر داد." 

یکی از نکاتی که در تیم فوتبال زنان ایران به شدت توی ذوق می زند، لباس های عجیب و غریب تیم یا بهتر است بگوییم کادرفنی است. بلوز کادرفنی برند پوما است، شلوار از برند مجید و گرمکن هم آل اشپورت. کفش ها که دیگر هر کدام متفاوت و رنگارنگ است. این در حالی است که معمولا در همه جای دنیا لباس تیم زنان و مردان یک رشته، از یک برند و تقریبا مشابه است. مهناز افشار هم از این مساله متعجب است و اعتقاد دارد فدراسیون باید نگاهی مساوی به تیم های ملی اش داشته باشد: "این مساله به فدراسیون ربط پیدا می کند اما باید دید چرا مهم نیست. اینکه چه چیزی پشت ماجرا است که جزو اولویت فدراسیون حساب نمی شود. درست است اگر حمایت زنان از تیم های ملی زنان بیشتر شود، شرایط متفاوت خواهد شد اما کلا نباید گردن این و آن بیندازیم. متاسفانه به یک جایی رسیدیم که همیشه می گوییم طرف مقابل انجام بدهد تا مــن انجام دهم. یک قدم از تو، صد قدم از من. این فرهنگی است که ما با آن بزرگ شدیم. من می گویم اگر آدم ها داوطلبانه قدم بردارند حتما آن اتفاق خوب می افتد. باید همه دست به دست هم دهیم تا حتی در لباس ها هم شرایط بهتر شود." 

مهناز افشار که مدت هاست در تلاش است تا کمک کند درهای ورزشگاه ها به روی زنان باز شود، فوتبال مردان را هم به صورت جدی پیگیری می کند. افشار در رابطه با رفتن کارلوس کی روش از تیم ملی ایران جمله کوتاه و جالبی دارد: " تنها جمله ای که می توانم بگویم این است که آدم های قدرنشناسی هستیم، همین."

7655