پیش بازی پرسپولیس ایران - پاختاکور ازبکستان؛ شروع با نیت قهرمانی!

پیش بازی پرسپولیس ایران - پاختاکور ازبکستان؛ شروع با نیت قهرمانی!

وب سایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس ایران در اولین پیکار آسیایی خود امروز در ورزشگاه آزادی پذیرای پاختاکور ازبکستان خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، شاید در هر تورنمنتی نگاه به نایب قهرمانِ دوره قبلی آن پیکارها به گونه دیگری باشد و البته نگاه نایب قهرمان به شروع دوره جدید! پرسپولیس ایران که در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به مقان نایب قهرمانی رسید و در جایگاه دوم قرار گرفت حالا بدون شک پُرانگیزه ترین تیم این رقابت ها برای دوره جدید آن است. شاگردان برانکو یکبار تا لب چشمه رفته اند و سیراب نشده بازگشته اند و حالا آنها برای فصل جدید با اندیشه های متفاوتی پای به این پیکارها خواهند گذاشت.

یک پرسپولیسِ جدید!

فینالیست دور قبل لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به استقبال حریف ازبک خود می‌رود که نسبت به نیم فصل اول تغییراتی در ترکیب خود داشته و بازیکنان جدید این تیم از قبیل مهدی شیری، سروش رفیعی، مهدی ترابی و ماریو بودیمیر رفته رفته در ترکیب سرخپوشان جا می‌افتند. در این بین غیر از رفیعی، بقیه نفرات امروز از ابتدا در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور خواهند داشت تا اولین بازی آسیایی خود را با این تیم تجربه کنند.

پرسپولیس برای بازی امروز، حسین ماهینی، محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و شایان مصلح هم به تازگی از بند مصدمیت رهایی پیدا کرده و به این خاطر در لیست 20 نفره تیمش قرار نگرفته است. سرخپوشان در آخرین بازی خود در لیگ در یک نمایش خوب توانستند صنعت نفت آبادان را پشت‌سر بگذارند و هم اکنون به تنهایی در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارند. از این حیث برانکو تیمش را در بهترین شرایط به مصاف حریف ازبکستانی خود می‌فرستد.

ازبک های سرسخت!

پاختاکور ازبکستان با حذف تیم‌های نیروی هوایی عراق در مرحله مقدماتی و النصر امارات در پلی‌آف به گروه D بازی‌ها راه پیدا کرد. با توجه به تعطیلی لیگ ازبکستان، پاختاکور با بازی‌های دوستانه مقابل تیم‌های سارخون، اوربرو سوئد و بروندبی دانمارک و دو بازی آسیایی، آماده مصاف با پرسپولیس شده‌ است. دراگان کران صربستانی و مارات بیکمائف خطرناک‌ترین بازیکنان پاختاکور هستند که در پیشانی خط حمله این تیم بازی می‌کنند. بیکمائف در دو بازی مقدماتی تیمش مقابل نیروی هوایی و النصر موفق به گلزنی شد. ضمن اینکه پاختاکور در لیگ ازبکستان از ۵ مسابقه سه برد، یک باخت و یک مساوی دارد و در آخرین بازی‌اش تیم بنیادکار را ۴ بر صفر شکست داده بود.

از طرفی پاختاکور همیشه مانعی سخت برای تیم‌های ایرانی بوده است. این تیم در مواجه با لیگ برتری های ایران در لیگ قهرمانان آسیا صاحب 10 پیروزی یک تساوی و تنها 4 شکست شده است.پرسپولیس و پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا تنها یک بار با یکدیگر روبه‌رو شدند که دیدار تاریخی محسوب می‌شود و اولین دیدار هر دو تیم در تاریخ این مسابقات است که در نخستین دوره از این مسابقات در تاشکند پاختاکور با یک گل پرسپولیس را با هدایت علی پروین شکست داد تا نهایتاً پرسپولیس از دور مسابقات حذف و پاختاکور به دور بعدی صعود کند. 

یاردوازدهم شمشیر دو لب در آسیا!

سرخپوشان پایتخت با رکورد خیره‌کننده‌ای پا به این دیدار می‌گذارند. پرسپولیس در 17 بازی قبلی خانگی خود در آسیا شکستی نداشته و در لیگ ایران نیز آمار تحسین برانگیزی ثبت کردند و در 9 بازی اخیر داخل خانه به 8 پیروزی دست یافتند. ارتش سرخ امروز نیز امیدوار است با حمایت تماشاگران پرشور خود، این دوره از مسابقات را با پیروزی آغاز کنند؛ هرچند صدرنشین فعلی لیگ رتر ایران، هنوز آن تیم رویایی فصل قبل نشده و بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا به هماهنگی برسند. با این حال نقطه قوت پرسپولیس روی سکوهاست جایی که هواداران پرشمار و پرشور پرسپولیس یکدل و یکصدا تیمشان را تشویق می‌کنند و یار دوازدهم شاگردان برانکو هستند. با این حال هواداران پرسپولیس باید بدانند که با پرتاب کوچک‌ترین شأیی به سمت میدان مسابقه ممکن است از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جریمه یا محرومیتی سنگین مواجه شوند زیرا ممکن است محرومیت تعلیقی پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی AFC به اجرا گذاشته شود. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس هم قطعا حواسش خواهد بود که بیش از اندازه ظرفیت ورزشگاه بلیت فروشی نکند زیرا در صورت حضور تماشاگران روی پله‌ها و راهروهای ورزشگاه بازهم جریمه مالی در کمین پرسپولیس خواهد بود. 

در دیگر مسابقه این گروه تیم الاهلی عربستان از ساعت ۲۰:۴۵میزبان السد قطر است.

چهره ویژه: مهدی ترابی تا اینجای کار برای پرسپولیسی ها آن مهدی ترابی سایپا و حتی تیم ملی نبوده است. دلیلش هم ساده است؛ مهدی برای جا افتادن در پازل تاکتیکی برانکو به زمان بیشتری احتیاج دارد. حالا هم شش هفت بازی عمر بازیگری ترابی در ارتش سرخ است و البته برای شروع درخششی ماندگار چه پیکاری بهتر یک بزای بین المللی و مهم. شاید این همان رقابتی است که همه انتظارش را دارند و می خواهند آغاز راه درخشان یک ستاره در پرسپولیس را کلید بزنند. اکشن، حرکت!

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس ایران - پاختاکور ازبکستان

سه شنبه 14 اسفند 1397

تهران، ورزشگاه آزادی ساعت 18:30

تیم داوری: ادهم محمد، احمد نادی و محمد مصطفی همگی از اردن

2526